احمدی در جمع خبرنگاران:

امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در 10 هزار شعبه/احزاب دارای شناسنامه معتبر حق فعالیت دارند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: احزابی که دارای شناسنامه معتبر هستند می‌توانند فعالیت کنند و ما هیچ مشکلی با فعالیت‌هایشان نداریم.

انتخابات در 10 هزار شعبه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود/احزاب دارای شناسنامه معتبر حق فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور گفت: 25 فرایند در جریان انتخابات سال آینده به صورت الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: 14 فرایند این انتخابات قبل از روز اخذ رأی تماما الکترونیکی، حدود 4 فرایند روز اخذ رأی، 3 فرایند بعد از اخذ رأی و 4 فرایند در بخش پشتیبان الکترونیکی خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات اظهار کرد: الکترونیکی شدن انتخابات این امکان را فراهم کرده که اطلاعات هر فرد با ارائه شناسنامه و کدملی در سیستم ثبت می شود تا از احتمال رای مجدد این فرد در شبعه اخذ رای دیگری جلوگیری شود.

احمدی با تأکید بر اینکه حدود 35 هزار صندوق الکترونیکی اخذ رأی قابلیت شمارش آراء را دارند گفت: باید حدود 4 الی 5 هزار شعب اخذ رأی به عنون رزرو نگه داشته شود، چراکه به علت مراجعاتی که وجود دارد نمی‌توانیم فقط از یک صندوق استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی‌مان این است که از حدود 65 هزار شعب اخذ رأی، 10 هزار شعبه به صورت الکترونیکی برگزار شود که در این زمینه پیشنهاداتی را به شورای نگهبان فرستاده‌ایم، اگر شورای نگهبان در این زمینه به نتیجه رسید و اعلام کرد علی‌القاعده در انتخابات ریاست جمهوری هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای هر دو انتخابات را دارد گفت: با هماهنگی هیئت نظارت مجلس این امکان وجود دارد که انتخابات را برای شوراها به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

احمدی در ادامه درباره فعالیت حزب تازه تأسیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: براساس بند 2 ماده 1 قانون احزاب، احزابی که دارای پروانه هستند اگر بگویند جبهه‌ای را تشکیل دادیم و فقط به دبیرخانه کمیسیون احزاب اطلاع دهند، دیگر نیازی به مجوز ندارند، اما در صورت اطلاع ندادن، اقداماتشان خلاف قانون است چرا که اگر فردا اطلاعیه یا سخنرانی داشته باشند باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: احزابی که دارای شناسنامه معتبر هستند می‌توانند فعالیت کنند و ما هیچ مشکلی با فعالیت‌هایشان نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار