سمنان;

حضور سرمایه گذاران بعد از برجام در کشور قابل توجه است

رئیس مجلس گفت : جهش اقتصادی و حضور سرمایه گذاران بعد از برجام در کشور قابل توجه و مثبت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری های عمرانی در  کشور بسیار قابل توجه است و این میزان با گذر دولت ها تفاوت می کند، تاکید کرد:  بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام این طرح های اعتبار نیاز است حال آنکه هنوز شاهد ایجاد و کلنگ زنی طرح هایی هستیم که عمدتا به سرانجام نمی رسند.

وی افزود: باید خیلی زودتر به فکر برنامه ریزی برای طرح های عمرانی می افتادیم امروز تعداد زیادی پروژهای عمرانی کلنگ زده در کشور وجود دارد که بیش از  ده ها سال طول می کشد که به بهره برداری  برسد که حتی اتمام آنها نیز برای دولت ها مشکل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته مجلس دست دولت را برای واگذاری این طرح ها باز گذاشته است، گفت: بهترین راه تکمیل این طرح ها ارائه آنها به بخش خصوصی است چرا که سرمایه مورد نیاز این طرح ها از طرق دولتی دور از انتظار به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه بعد از توافق هسته ای فضایی برای سرمایه گذاری ایجاد شد، افزود:9 میلیارد دلار سرمایه گذاری روی زمین صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل کشور را کم توجهی به معادن دانست و گفت: در قانون برنامه ششم توجه ویژه ای به این بخش شده است.

لاریجانی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه نگاه مثبتی به مقوله اشتغال و توسعه به خصوص در مراکز استان ها شده که اعتبار ۳۰ درصد کل بودجه کشور به استان ها نمونه ای از این تلاش ها است.

 وی افزود: در برنامه ششم همچنین برای بخش کشاورزی زمینه های خوبی برای افرادی که کارآفرین باشند فراهم شده در کنار این امر اما تسهیلات بسیار خوبی برای بخش صنعت و معدن نیز در نظر گرفته می شود که افراد فارغ التحصیل به دنبال تولید و کارآفرینی بیشتر گام بردارند.

لاریجانی اظهار داشت : چیزی که باعث می شود ثروت در ایران تولید شده و جایگاه کشور در جوامع بین الملل ترقی کند مشارکت در تولید است لذا با افزایش تسهیلات بانکی تلاش شد تا فعالیت افراد جویای کار و کارآفرین بیشتر شود.


وی با بیان اینکه بعد از برجام بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور عملیاتی شده است، گفت: خوشبختانه جهش خوبی پس از برجام از لحاظ اقتصادی در کشور مشاهده کردیم که امیدواریم در سال آتی نیز این روند ادامه یابد که رشد اقتصادی نمونه بارز آن است.

انتهای پیام / ه



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.