کرمان؛

پارک قلعه اردشیر وقلعه دخترنوروز امسال آماده بهره برداری

مدیرعامل سازمان قلاع دختر و اردشیر با اشاره به پایان نورپردازی و ساخت آبشارهای مصنوعی در بوستان پدر، از اجرای کامل فاز نخست این پارک دو نیم هکتاری تا پایان سال جاری خبر داد.

پارک قلعه اردشیر وقلعه دخترنوروز امسال آماده بهره برداریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مرتضی جعفری گفت: از حدود صد هکتار فضای پیرامون قلاع تاریخی اردشیر و دختر تاکنون، 30 هکتار آن پس از انتقال مالکیت اسناد آن به نام شهرداری کرمان به فضای سبز عمومی و پارک تبدیل شده است.

وی افزود: همه‌ی این 30 هکتار فضای سبز، بوستان و پارک احداث شده، منطبق بر طراحی شهری محیطی پیرامون تپه‌های قلعه اردشیر و قلعه دختر بوده که پس از انتقال مالکیت اسناد املاک و اراضی واقع در محدوده‌ی طرح مذکور توسط شهرداری کرمان به فضای سبز تبدیل شده است.

مدیر عامل سازمان قلاع دختر و اردشیر گفت: بوستان پدر با مساحتی قریب به 2.5 هکتار در ضلع شرقی خیابان شهدا، حدفاصل سه‌راه مدیریت و پارک پردیسان قائم در حال احداث است و فاز اول آن تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

جعفری به نوع پیاده‌سازی آبشارهای مصنوعی بوستان پدر اشاره کرد و افزود: با تاکید شهردار محترم کرمان و با نظارت مستمر ایشان، آب‌ریزگاه‌های طبیعی کوه قلعه اردشیر آشکارسازی شده و طراحی آبشارهای مصنوعی واقع در بوستان پدر، منطبق بر آب‌رفت‌ها و آب‌ریزگاه‌های طبیعی کوه است.

وی نوع نورپردازی بوستان پدر را نیز قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با دقت و حساسیت صورت گرفته، احداث بوستان مذکور در حاشیه‌ی بنای تاریخی قلعه اردشیر بتواند به فضای شهری مناسبی جهت استفاده شهروندان مبدل شود.

لازم به ذکر است؛ سازمان قلعه دختر و اردشیر به‌عنوان متولی اجرای پروژه عظیم قلعه اردشیر که مشتمل بر 34 پروژه مجزا با محتوای فرهنگی و تفریحی است، در سال 1385 با سرمایه‌ی شهرداری کرمان تاسیس شده و تاکنون قریب به 90 درصد پیرامون قلعه دختر و قریب به 25 درصد پیرامون قلعه اردشیر را پس از توافق با مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده‌ی طرح به تملک شهرداری کرمان درآورده است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار