آلیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شتابزدگی دولت در وعده‌های معیشتی/ دولت هر نقد کننده دلسوزی را متهم به بی‌سوادی می‌کند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: رئیس جمهور وعده بهبود اوضاع معیشتی در 100 روز را داده بود اما الان ماه‌های آخر از عمر دولت است و هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: هر دولتی بر مبنای وعده‌های انتخاباتی‌اش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مردم بیشتر از این انتظار ندارند و برای پاسخ به این سوال که آیا دولت یازدهم به وعده‌هایش عمل کرده یا خیر، فقط کافی است در محیط عمومی و میان مردم حاضر شویم تا آنان بگویند که دولت تا چه حد به شعارهایش جامه عمل پوشانده است.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا وضعیت معیشت مردم در این دولت بهتر شده و اساسا قدمی برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان ایجاد شده است یا خیر، تصریح کرد: خیل بیکاران جامعه و تعطیلی پی در پی کارخانه‌ها، اوضاع اشتغال کشور را به خوبی نشان می‌دهد.

آلیا با اشاره به اینکه دولت در وعده‌های معیشتی خیلی شتاب زده عمل کرد، یادآور شد: رئیس جمهور گفته بود که در 100 روز اوضاع معیشت مردم را بهبود می‌دهد اما الان ماه‌های آخر از عمر دولت است و هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از اظهارات متناقض وزرای روحانی گفت: هر کدام از وزیران، سیاست‌ها و عملکرد دیگری را نقد و به نوعی فرافکنی می‌کند تا اشکالات کار خودش را به گردن دیگری بیاندازد. متاسفانه این روزها شاهدیم که دولت مثل روزهای اول، در حال تبلیغات انتخاباتی است.

آلیا با بیان اینکه دولت روی مسئله‌ای چون حقوق شهروندی خیلی مانور می‌دهد، گفت: هنر طرفدران دولت در ارائه طرح‌ها و لوایحی است که مانع آزادی بیان است و در این زمینه می‌توان به طرح دوفوریتی مجلس برای مجازات کسانی که در نشست‌های عمومی سوال می‌کنند، اشاره کرد که دیکتاتوری نرم و به نوعی ابزاری است تا مردم درباره مطالباتشان سوال نکنند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به تناقض زیاد میان حرف و عمل در دولت یازدهم اظهار داشت: دولت در ظاهر می‌گوید از نقد حمایت می‌کند اما در عمل هر نقد کننده دلسوزی را متهم به بی‌سوادی و نادانی می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود تفکرات لیبرالی در میان برخی از مشاوران و اطرافیان دولت خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: به جای اینکه در عمل اقتصاد مقاومتی محقق شود، دولت به سمت اقتصاد لیبرالی حرکت می‌کند که به خیلی از ملت‌ها آسیب زده است.

آلیا با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: عملکرد داخلی دولت کاملا تحت‌الشعاع برجام بود اما به گفته نزدیکان دولت چون رئیس بانک مرکزی، برجام هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشت، همان طور که پیش از این منتقدان داخلی برجام هشدار داده بودند که آمریکا بدعهد است.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت برای توجیه چرایی امضای برجام، مدام تئوری توطئه و جنگ‌افروزی آمریکا و ترامپ را مطرح می‌کند در حالی که منشا و خاستگاه این مسئله که اگر ما برجام را نمی‌پذیرفتیم جنگ می‌شد، غربی‌ها بودند اما برخی از مسئولان هم مدام این تئوری غربی را تکرار می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطر نشان کرد: مردم امیدوار بودند که در پایان سال 95 دولت حداقل یکی دو اقدام در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کارنامه خود داشته باشد اما متاسفانه این موضوع هم در فهرست گفتاردرمانی می گنجد و از اشتغال‌زایی و رونق کار و کارخانه خبری نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار