اهواز؛

خوزستان میزبان جهادگران جوان قرارگاه جهادی امام رضا(ع)

رهبرمعظم انقلاب : آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعا دل انسان را می خراشد؛ رسیدگی به این ها وظیفه ماست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛اردوی بزرگ جهادی 9 هزاری نفری خوزستان در ایام نوروز1396، باظرفیت نیروهای خودجوش مردمی درجهت محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تدارک دیده شده؛ امسال نیز صدها نفر از جوانان مجاهد به دعوت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از شهرهای شیراز، گیلان، کرج، قم، بجنورد، گرگان، تهران و ... به کمک اهالی خوزستان می آیند.

در پی بیانات رهبرمعظم انقلاب نسبت به لزوم رسیدگی به اوضاع مردم شریف خوزستان بخاطر بحران های زیست محیطی و تأکید ایشان بر اینکه «آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعا دل انسان را می خراشد؛ رسیدگی به این ها وظیفه ماست»، 9 هزار جهادگر از شهرهای مختلف کشور، این امر را لبیک گفتند.
 
امروز اما جوانان اين مرز و بوم، خود را مخاطب فرمان رهبر انقلاب می دانند.
 
اردوی بزرگ جهادی 9 هزاری نفری خوزستان در ایام نوروز1396، باظرفیت نیروهای خودجوش مردمی درجهت محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تدارک دیده شده است. امسال نیز صدها نفر از جوانان مجاهد از شهرهای شیراز، گیلان، کرج، قم، بجنورد، گرگان، تهران و ... به کمک اهالی خوزستان می آیند.
 
این طرح بزرگ جهادی از تاریخ 25 اسفند95 الی 15 فروردین96 در قالب سه بخش «جهاد پزشکی»، «جهاد عمرانی» و «جهاد فرهنگی» در اقصاء نقاط محروم استان خوزستان برگزار می شود. قرارگاه جهادی امام رضا(ع) توفیق تدارک و سازماندهی این طرح بزرگ جهادی را دارد.
 
 در این راستا با حاجوی رئیس ستاد حرکت های جهادی قرارگاه امام رضا علیه السلام و رئیس ستاد اردوهای جهادی خوزستان مصاحبه ای داشتیم.
 
حاجوی در خصوص دلیل حضور این اردوها در خوزستان بیان کرد:  با توجه به اوضاع بعد از جنگ خوزستان و قول ها و وعده هایی که به مردمش دادند و محقق نشد.مثلا در آبادان بوی گاز به مشام می رسید اما آبادانی ها از نعمت گاز محروم بودند تصمیم گرفتیم که کل پتانسیل و نیروی خود را برمحرومیت زدایی این استان  متمرکز نماییم بطوری که امسال حتی راهیان نور را درگیر حرکت جهادی درخت کاری کردیم.
 
وی اظهار کرد: حرکت جهادی این قرارگاه از 15 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.
 
خوزستان میزبان جهادگران جوان ایران 
 
رئیس ستاد حرکت های جهادی قرارگاه امام رضا علیه السلام افزود: حدودا 9 هزار نفر از تمام کشور در این مدت زمان وارد خوزستان می شوند که در زمینه های علمی، اشتغالزایی، پزشکی و عمرانی به فعالیت های جهادی می پردازند.
 
حاجوی گفت: در حوزه عمران بحث ساخت یا بهسازی مساجد، مدارس، خانه ایتام، سرویس های بهداشتی و حتی  احداث غسالخانه برای روستاهای محروم مطرح است. تمام تلاش ما بر این است که گروهی که وارد خوزستان می شود باری برای استان نداشته باشد و حتما کاریانجام دهد کما اینکه گروه های جهادی حتی در بحث آبرسانی نیز فعالیت موثری داشته اند.
 
 خوزستان میزبان جهادگران جوان ایران
 
رئیس ستاد اردوهای جهادی خوزستان ادامه داد: در حوزه درمان نیز 90 دندان پزشک در خرمشهر، حمیدیه و ماهشهر فعالیت خواهند کرد البته در کنار این گروه، گروه های دامپزشکی، مامایی، تغذیه و داروسازی به همراه یک داروخانه مجهز انجام وظیفه خواهند کرد.
 
خوزستان میزبان جهادگران جوان ایران 
 
وی تصریح کرد: سعی بر این است که کادر پزشکی در حاشیه شهرهایی چون اهواز، اروند، خرمشهر و بخصوص ماهشهر فعالیت کنند.چرا که در ذهن مردم ماهشهر با وجود پالایشگاه ها و سایر صنایع شهری پر درامد است که نیازمندی در آن وجود ندارد.
 
حاجوی بیان داشت: فعالیت های گروه های جهادی فرهنگی نیز با توجه به نیاز مردم روستا یا مناطق محروم برگزار می شود بطور مثال در روستایی که جمعیت کودکانش بسیار بود مهدکودک جهادی برقرار شد که نقاشی و سایر فعالیت ها در آن صورت می گرفت.در روستایی دیگر کلاس های کنکور برگزار شد و یا جنگ فرهنگی با پخش فیلم و تحلیل آن برپا بود.
 
 خوزستان میزبان جهادگران جوان ایران
 
حاجوی رئیس ستاد حرکت های جهادی قرارگاه امام رضا علیه السلام و رئیس ستاد اردوهای جهادی خوزستان گفت: در حوزه اشتغالزایی نیز در خرمشهر و اهواز دکه هایی مجهز به گاز و وسایل پخت و پز به محرومین داده می شود یا در روستاهایی گلخانه احداث می شود، در روستای دیگر چرخ هایی به روستاییان داده می شود تا محصولات خود را از شهر به روستا منتقل کرده و به فروش برسانند.

معاون مردمی سازی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام نیز در خصوص طرح زیست محیطی درختکاری بیان کرد: طرح "یک عالمه درخت" در تهران بصورت کمپینی در اینستاگرام آغاز شد، به این صورت که هر شخصی که در صفحه اینستای خود پوستر این طرح را قرار دهد 10 نهال به نام وی در تهران کاشته خواهد شد و خوشبختانه با استقبال خوبی از همه اقشار و همه استان ها روبرو شد و به نام ۱۳۰ هزار نفر یک میلیون و سیصد هزار نهال کاشته شد.
 
وی افزود: در همان کمپین با تماس ها و پیام هایی که مردم برای ما ارسال می کردند خواستار این شدند که این کمپین در سایر استان ها بخصوص خوزستان برگزار گردد و به همین منظور ما به اهواز سفر کردیم و با نهادها و سازمان هایی چون استانداری، شهرداری و... نشست هایی داشتیم و امروز نیز نشست هم اندیشی با مردم و فعالان محیط زیست استان برگزار شد.
 
موذن زاده اظهار داشت: در این نشست در رابطه با نوع درختی که کاشته می شود و یا اصلا درخت کاری در خوزستان مناسب است یا نه بحث و همفکری شد.
 
 خوزستان میزبان جهادگران جوان ایران
 
وی با اشاره به این که قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در همه زمینه ها فعالیت می کند تصریح نمود: شعب استانی این قرارگاه برای کمک به محرومین و حمایت از آنان در همه زمینه ها فعالیت می کند که در خوزستان تقریبا این شعبه افتتاح شد اما قرار است در آینده نزدیک تمام فعالیت هایی که در تهران انجام می گیرد در خوزستان نیز صورت پذیرد، ناگفته نماند که ما کاری را انجام نمی دهیم فقط زمینه فعالیت و مشارکت مردم را مهیا می کنیم.
 
انتهای پیام/و





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.