چامسکی: سقوط مالی دیگری در افق اقتصاد آمریکا به چشم می‌خورد

نوآم چامسکی گفت بازارهای سرمایه که در دولت ترامپ با رشد ناگهانی مواجه بوده‌اند به زودی به پایان راه می‌رسند.

هشدار چامسکی به وقوع سقوط مالی دیگر در آمریکا

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "نوآم چامسکی"، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی نسبت به سقوط مالی دیگری در دولت دونالد ترامپ هشدار داد.

وی در مصاحبه با وبسایت "آلتر نت" گفت: بازارهای سرمایه که در دولت ترامپ با رشد ناگهانی مواجه بوده اند به زودی به پایان راه می رسند و سقوط مالی دیگری در افق اقتصاد آمریکا به چشم می خورد.

وی ادامه داد: موضع ضد نظام رئیس جمهور یک "شوخی" است و همین موجب تشویق بازار سهام و رشد آن شده است. اعضای کابینه وی از میان میلیاردهای آمریکا به خصوص مالکان موسسات مالی و نظامی بیرون کشیده شده‌اند. با نگاهی به بازار سهام می توان دریافت که ترامپ و دولتش تا چه اندازه ضد جریان حاکم هستند!

او با اشاره به اعضای کابینه رئیس جمهور از جمله "استیو مونچین"، وزیر خزانه داری و از کارمندان سابق گلدمن ساکس و "گری کوهن"،مدیر شورای اقتصادی ملی که در بانک گلدمن ساکس فعالیت داشته، افزود: به محض انتخاب ترامپ، ارزش سهام در موسسات مالی سر به فلک کشید. حذف مقررات باعث خوشحالی سرمایه گذاران می شود چرا که مسیر کسب سود بیشتر را برای آنها رقم می زند. البته این روند حاکی از آغاز یک سقوط مالی دیگر است که پیامدهای آن بر عهده مالیات دهندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار