مشهد؛

24 سال عمر متوسط واگن های مسافربری در مشهد

عمر متوسط ناوگان ریلی در مشهد 24 سال است که این مهم در مقایسه با سن ریل کشور که29 نیم سال است، جوانتر است.

24 سال عمر متوسط واگن های مسافربری در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاحیه و بهره برداری از 7 پروژه عمرانی راه آهن خراسان رضوی در ایستگاه فیروزه نیشابور، گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت به بخش حمل و نقل، تحولات خوبی در حوزه توسعه ریلی اتفاق افتاده است.

میر حسن موسوی افزود: باتوجه به اینکه ما در خشکسالی مالی و کمبود بودجه قرار داشتیم، حدود سه هزار میلیارد تومان سالانه در این بخش هزینه شد ه است.

وی به دو خط کردن، سه خط کردن و چهار خطه کردن خطوط راه آهن در سه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از آنها تاکنون به بهره برداری رسیده و برخی دیگر در سال آینده به بهره برداری می رسد.

 وی تصریح کرد: درسال 96 به دنبال خدمات رسانی کیفی هستیم، در این خصوص سیاست های راه آهن ارتقاء کیفیت ناوگان مسافربری بوده است.

موسوی همچنین افزود: واگن های بالای 45 سال به دلیل فرسودگی امکان بازسازی نبوده که از رده خارج شده و توسط مهندسان ایرانی حدود 115 واگن بازسازی شد که

وی خاطرنشان کرد: واگن های بالای سی سال یا با شرکت های طرف قرارداد بازسازی می شوند یا از رده خارج.

در ادامه این مراسم معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیز سهم راه آهن ایران را از زائران ایرانی و خارجی استان خراسان، 13 میلیون نفر عنوان کرد.

محمدحسن واحدی گفت: امسال با وجود عید فاطمی، فضایی شاد و متفاوت در پیش خواهیم داشت.

واحدی با بیان این مطلب که موقعیت استان خراسان رضوی و نیشابور، موقعیتی استراتزیک است، عنوان کرد: امسال با حضور بالغ بر 11 میلیون مسافر در استان خراسان رضوی و 8 میلیون مسافر در شهر مشهد پیش بینی شده است و با رشد 8 درصدی روبه رو هستیم.

وی افزود: هم اکنون، 25 میلیون زائر ایرانی و 2 میلیون زائر خارجی در استان داریم و سهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مسیر رفت و برگشت حدود 13 میلیون نفر است.

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد قطارهای کشور به سمت مشهد مقدس در حال حرکتند، باید با کمک نمایندگان سخت کوش استان، سهم قابل توجهی از مصوبات و ظرفیت های راه آهن کشور را به استان اختصاص دهیم.

وی با اشاره به فرهنگی بودن بحث سفر، گفت: خدمت به زائران امام هشتم، مصداق عینی اقدام و عمل صالح است که راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.