سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بانک جهانی برای توسعه شهری افغانستان

روسای منطقه‌ای بانک جهانی در مورد امضای قرارداد ۲۰ میلیون دلاری پروژه حمایت از توسعه شهرها با وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان در آمریکا گفتگو کردند.

سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بانک جهانی برای توسعه شهری افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «سید سعادت منصور نادری» وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان طی یک سفر رسمی به منظور هماهنگی با بانک جهانی به ایالات متحده آمریکا رفت.

وی در نشستی با مقامات بلندپایه این سازمان مالی جهانی در مورد حمایت حکومت افغانستان به ویژه رییس جمهور افغانستان از بخش شهری گفت: بر اساس اعتماد و سپردن امور به اهل فن٬ تمامی امور ساختمانی دولت و بازسازی بناهای تاریخی،مساجد و مقبره ها به این وزارت واگذار شده است.

«انا ولنستاین» رییس عمومی عملیاتی بانک جهانی در بخش شهرها و دهات گفت: شهرها مولد اقتصاد هستند پس دولت ها باید به شهر ها توجه خاص داشته باشند.

وی در مورد تعهد بانک جهانی را در راستای حمایت از بخش شهری اعلام بیان داشت: بانک جهانی می خواهد تا سهم بیشتری در برنامه های حوزه شهری داشته باشد.

نادری در این سفر با روسای منطقه‌ای بانک جهانی ملاقات کرده و روی پروژه حمایت از توسعه شهرهای افغانستان بحث و گفتگو کرد.

روسای منطقه‌ای بانک جهانی در مورد امضای قرارداد 20 میلیون دلاری پروژه حمایت از توسعه شهرها با این وزارت گفتگو کردند.

آوا نوشت: بانک جهانی آماده است تا 200 میلیون دلار دیگر را جهت توسعه پایدار شهرها با بخش شهری افغانستان که در راس آن وزارت شهرسازی و مسکن قراردارد، همکاری نمایند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار