3 جریمه سنگین برای 3 میزبانی در ورزشگاه آزادی/ حمایت های چند هزار نفری و جریمه های چند هزار دلاری

اتفاقات ناخوشایند دیدار ایران و چین می تواند سومین جریمه سنگین از سوی فیفا را برای تیم ملی فوتبال ایران در پیش داشته باشد.

3 جریمه سنگین برای 3 میزبانی در ورزشگاه  آزادیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش پرتقالی این روز ها شرایط خاص و ویژه ای را تجربه می کند. تیم ملی که بدون شک نسبت به سایر رقبای خود از شرایط مالی و امکاناتی حتی برابری سود نمی برد این روز ها در آستانه خلق یک شگفتی است. 

یوز های ایرانی با شکست ازبکستان در خانه می تواند دومین تیم صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه باشند. در صورت تحقق چنین اتفاقی، تیم ملی در دو بازی بعدی خود در مقابل کره جنوبی و سوریه باید دیداری تشریفاتی را که تنها نبرد برای صدر نشینی است را برگزار کند. 

شاگردان کارلوس کی روش در صورت کسب یک پیروزی دیگر می توانند رکورد جدیدی را در تاریخ فوتبال ملی از خود به جای بگذارند، دو بار صعود پیاپی به جام جهانی و همچنین قطعی کردن این مهم در فرصت 3 هفته مانده به پایان رقابت ها رکوردی است که تا کنون توسط کی روش و مردانش دور از دسترس جلوه نداده است.

نباید فراموش کرد که تیم ملی ایران همین حالا هم صاحب رکورد های جالب توجهی است. تیمی که تاکنون در بازی های مقدماتی جام جهانی شکستی نداشته و تیمی که تاکنون دروازه خود را باز شده ندیده است. شاید هنوز بسیاری از اهالی ورزش و ورزش دوستان خاطرات تلخ مقدماتی های جام جهانی های گذشته را فراموش نکرده اند، سال هایی که تیم ملی فوتبال ایران تا آخرین روز به دنبال حضور در جام جهانی بود و همه مردم را وادار می کرد تا برای پیروزی مقابل کشور های کوچکی چون کره شمالی، قطر، امارات و دست به دعا بردارند تا شاید تیم ملی بتواند با غلبه بر آن ها شانس حضور در جام جهانی یا پلی آف را تجربه کند. حالا این روز ها به پایان رسیده و کارلوس کی روش با تجربه و مدیریت خود، تیم ملی را به چنان جایگاه رفیعی در قاره کهن رسانده که بسیاری از جمله تیم چهارم جام جهانی 2002 یعنی کره جنوبی آرزوی آن را دارند تا در مقابل ایران نبازند. 

اما از این مقدمه چینی ها که بگذریم به اتفاقات ناخوشایند و بدی می رسیم که همچنان گریبان گیر فوتبال ما است که آن هم برخورد ناشایست هواداران فوتبال در بازی های خانگی با داوران و تیم های خارجی  است. 

یکی از تلخ‌ترین اتفاقات ملی برای فوتبال ایران،  روز ۲۱ آبان‌ ماه سال ۸۲، آن هم در جریان بازی برگشت تیم ملی فوتبال کشورمان با کره‌شمالی از مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ - چین رخ داد،. آن بازی در حضور بیش از ۳۵ هزار تماشاگر برگزار شد و دو تیم در نیمه نخست به تساوی بدون گل دست یافتند اما در نیمه دوم و  در دقیقه ۵۸ علی دایی از روی نقطه پنالتی قفل دروازه‌ کره‌ای‌ها را شکست تا تیم ایران از میهمانش پیش بی‌افتد.

تماشاگران که به خاطر اعتراض‌های عجیب و غریب کادرفنی کره‌شمالی بعد از ورود محرم نویدکیا به زمین مسابقه بسیار عصبانی بودند، بعد از گل دایی بر تشویق‌های خود اضافه کرده و ۷ دقیقه بعد از خوشحالی، نارنجکی را به زمین مسابقه پرتاب کردند که در نزدیکی بازیکن کره‌ای منفجر و باعث آسیب دیدگی این بازیکن شد. بلافاصله بعد از آن اتفاق، سرمربی کره شمالی تیمش را از زمین بیرون کشید و به درخواست مسئولان برگزاری مسابقه و داور برای ادامه مسابقه توجه نکرد تا بازی نیمه تمام شود.

تمام اتفاقات آن دیدار بلافاصله توسط مسئولان AFC مورد ارزیابی قرار گرفت و هرچند آنها رای به پیروزی ۳ بر صفر ایران دادند اما تیم ملی را به برگزاری یک مسابقه بدون تماشاگر محکوم کردند. البته بازیکن کره‌ای دچار آسیب دیدگی خاصی نشد ولی آن اتفاقات تبعات بدی برای فوتبال ایران داشت و درنهایت سختگیری‌های پلیس و نیروهای امنیتی را شدت بخشید.

حالا پس از گذشت نزدیک به 13 سال ما باز هم شاهد این گونه اتفاقات زشت و زننده در فوتبال هستیم. به طور قطع این اتفاقات در همه جا روی می دهد اما به هر صورت ما نباید اجازه دهیم که در شرایط حساس فعلی فوتبال کشور این اتفاقات مانع موفقیت ما شود. 

متاسفانه روز گذشته و در جریان بازی تیم ملی ایران و چین در ورزشگاه آزادی بار دیگر شاهد چنین اتفاق بدی بودیم. اتفاقی که بدون شک می تواند نتایج بدی برای به ارمغان بیاورد، از جمله آن جریمه های سنگین مالی، محروم شدن از حضور هواداران در بازی خانگی آن هم در بازی سرنوشت سازی مقابل ازبکستان، لغو میزبانی باشگاه ها و تیم ملی فوتبال در ایران و تحمیل هزینه های گزاف به فوتبال بی پول کشورمان اشاره کرد.

روز گذشته در حالی که تیم ملی فوتبال ایران موفق شد توسط مهدی طارمی به گل برسد اتفاقی عجیب رخ داد و آن هم پرتاب نارنجکی به داخل زمین و آسیب دیدگی کمک داور بازی بود. بدون شک این اتفاق می تواند جریمه سنگینی برای فوتبال ملی در پی داشته باشد. 

سه میزبانی و سه  جریمه برای تیم ملی 

تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 7 بار به میدان رفته است که 3 دیدار آن به میزبانی تهران بوده است. بازی مقابل قطر نخستین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی روسیه به میزبانی ایران بود که شاگردان کی روش موفق شدند با دو گل دیر هنگام ، حریف خود را از پیش رو بردارند اما اتفاقات حاشیه ای از جمله توهین هوادران به قطری ها و حضور افراد اضافی در کنار زمین باعث شد تا ایران با جریمه 41 هزار دلاری رو به رو شود. 

دومین بازی در خانه هم برای تیم ملی متفاوت نبود. اگر چه موفق شدیم در آن دیدار هم مانند بازی گذشته کره جنوبی را در تهران شکست دهیم اما به دلیل شعار های مذهبی هواداران فوتبال، بار دیگر تیم ملی بار جریمه 46 هزار دلاری رو به رو شد. 

متاسفانه با اتفاقی که روز گذشته و در سومین دیداری که تیم ملی میزبان بود رخ داد باید منتظر جریمه سنگین دیگری از سوی فیفا باشیم. 

در روز های که فوتبال ایران با مشکلات مالی در بخش های مختلف دست و پنجه نرم می کند همین چندین و چند هزار دلار جریمه ها می تواند به برنامه های فوتبال ضربه وارد کند. 

امیدواریم که هواداران فوتبال با انجام ندادن این گونه حرکات ناشایست هم مانع اتفاقات بد برای فوتبال کشور شوند و هم نشان دهند که ایران پتانسیل میزبانی از رویداد های جهانی را دارد. 



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
اصلا بگیرید اعدام کنید خخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسین علی اکبری
۰۰:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
جریمه ی فیفا را از پرتاب کننده ی نارنجک بگیرد و این شخص خاطی را برای 7 حضور در تماشای بازی ملی در ورزشگاه ،محروم نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
مگه شما قاضي هستي حكم صادر ميكني!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
به نظرمیرسدچینی هاپرتاب کردند...چون نزدیک جایگاه آنان اتفاق افتاد...مطمئنا ترقه ساخت چین بوده!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
ديدي اونا انداختن كه ميگي به نظر ميرسه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
پرتقالی چیه
پرتغالی درسته Portugal
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
ياد بگيريم اينقدر اشتباه ديگران مخصوصا توجمع تذكر نديم چون خودمون هم در زندگي كارهاي اشتباه فراوان انجام داديم و دوست نداريم ديگران اونو متذكر بشن خوب حالا نوشته پرتقال حالا چيكار كنيم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
دوربین های ورزشگاه رابرای چه گذاشتید پس؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
حسودان این کار را انجام دادن. وطن دوست نبودن
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۷:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
باسلام و خسته نباشید گزارش خوبی بود ولی به نظر میرسد دو نکته در این گزارش موجب ایجاد سوال است
1- درست است که منظور نویسنده از وادار کردن هواداران به دعا کردن برای پیروزی از باب چشم داشتن به صعود دقیقه آخری است ولی چنان در قالب کلمات کنجانده شده است که فقط با وادار کردن مردم به دعا این اتفاق می افتد درحالی که دعای خیر مردم همیشه و همه جا پشت سر سربازان فرهنگی _ ورزشی ایران عزیز است و نیازی به وادارکردن مردم وملت عزیز به دعا وجود ندارد و این کار تحصیل حاصل است
2- در مورد جریمه 46 هزار دلاری بازی کره جنوبی به این نکته اشاره نشده است که این جریمه به خاطر غفلت مسئولین محترم اتفاق افتاد که زمان بازی درست همزمان با روز عزاداری سرور و سالار شهیدان مقارن شده و می طلبید که غفلت مسئولین را با ایجاد چنین فضایی اندکی جبران نمود
Iran (Islamic Republic of)
sadigh
۱۵:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
مربی پرتغالی هستش نه پرتقالی.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
شما به بزرگواري خودتون ببخشيد اشتباه كرده ديگه تكرار نميكنه!!!
آخرین اخبار