نهادهای بین‌المللی حقوق بشر خواستار رسیدگی جدی به وضعیت اسفناک زندانیان بحرینی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی‌که اختناق و سرکوبی خواسته‌های ملت بحرین از سوی رژیم آل‌خلیفه هم‌چنان ادامه دارد، نهادهای بین‌المللی حامی حقوق بشر خواستار رسیدگی جدی به وضعیت اسفناک زندانیان بحرینی دربند این رژیم شده‌اند.


*صدور 7 گزارش بین‌المللی که از شکنجه‌های زندانیان توسط آل‌خلیفه پرده برداشته است

صدور گزارش‌های بین‌المللی در محکومیت

سازمان‌های حقوقی 7 گزارش پیرامون "روش‌های شکنجه در بحرین" که آل‌خلیفه با گسترش سطح آن به آزار زندانیان در تمام کشور پرداخته، صادر کردند.  

این اقدامات حکومت بحرین با وجود توصیه‌های صورت گرفته در بررسی‌های دوره‌ای سال 2012 و تاکیدات کمیته حقیقت‌یاب مستقل بحرینی صورت می‌گیرد.

شبکه اللولو اعلام کرد: نهادهای حقوقی ضمن دعوت از حکومت بحرین جهت توجه به تعدادی از توصیه‌ها، خواستار توقف فوری اِعمال شکنجه برای گرفتن اعتراف از زندانیان شده و نیز درخواست کردند که درخصوص پرداخت غرامت کافی به زندانیان و توانبخشی آنان اطمینان حاصل شود.

این نهادها هم‌چنین درخواست کردند که به‌شکلی فوری و واقعی به تمامی ادعاهای مرتبط با شکنجه، بدرفتاری و مواخذه مسئولان مرتبط رسیدگی شود.

گزارشگران ویژه سازمان ملل در ماه فوریه برای تحقیق پیرامون شکنجه زندانیان و رفتارهای خشونت‌آمیز ضدبشری علیه شهروندان بحرینی از این کشور بازدید کردند. 

لذا اعضای نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار ادامه رسیدگی به اقدامات غیرانسانی حکومت آل‌خلیفه و تصمیم‌گیری‌های فردی و مشترک ماموران بحرینی در طی بیانیه‌ای شدند.

صدور گزارش‌های بین‌المللی در محکومیت

در ادامه از گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستند که درمورد اعدام‌های فرا قانونی، تصمیمات شتاب‌زده و خودسرانه حکومت بحرین تحقیقاتی صورت گیرد.

هم‌چنین تمامی اعضا خواستار آن شدند تا زمانی‌که حکومت منامه براساس استانداردهای بین‌المللی حقوق‌بشر حرکت نمی‌کند، پشتیبانی مالی و آموزش دستگاه‌های امنیتی بحرین متوقف شود.

*بازداشت؛ مجازات آزادی‌بیان شهروند بحرینی در شبکه‌های اجتماعی!

صدور گزارش‌های بین‌المللی در محکومیت

وزارت داخلی بحرین از بازداشت یکی از شهروندان این کشور به‌دلیل نشر و توزیع مطالب فریبکارانه از طریق شبکه‌های اجتماعی خبرداد.
 مسئولان بحرینی می‌گویند که در بندهای این مطالب از مردم دعوت شده به راهپیمایی غیرقانونی مغایر با قانون منع آمد و شد در این کشور اقدام کنند.

مدافعان حقوق بشر ضمن انتقاد از عملکرد حکومت آل‌خلیفه، بازداشت این شهروند بحرینی را محکوم کردند.

در ادامه "سید یوسف المحافظة" نائب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت: آزادی بیان و حق تجمع مسالمت‌آمیز، حقوقی تضمین شده است که تعهدات بین‌المللی آن‌را درخصوص حقوق مدنی و سیاسی ضمانت کرده است، لذا این منشور بین‌المللی اجازه مجرم شناخته شدن فردی را که برای حقوق تضمین شده خود تلاش می‌کند، نمی‌دهد. 

*حرکت ملت بحرین تا تحقق پیروزی ادامه دارد

صدور گزارش‌های بین‌المللی در محکومیت

شیخ عبدالله الدقاق یکی از مبارزان بحرینی با اشاره به این‌که مسئله سلب تابعیت، موجب اصرار مردم این کشور برای ادامه مسیرشان می‌شود، گفت: هدف مردم بحرین دست‌یابی به تمامی خواسته‌های عادلانه و مشروع تا محقق شدن پیروزی است.

وی ادامه داد که مردم بحرین با هدف‌گذاری جهت رسیدن به این اهداف، همواره از آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم حمایت خواهند کرد.

بهتر است آل‌خلیفه روند یک دهه اخیر سقوط حکومت‌های دیکتاتورمآب منطقه را نصب‌العین خود قرار دهد و به‌جای سرکوب کردن شهروندان خود، پایمال کردن حقوق آنان و تبعیت از حکام خودکامه سعودی، به خواسته‌های مشروع ملت بحرین احترام گذاشته و اجازه مشارکت واقعی مردم را در سرنوشت آن‌ها بدهد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار