دانش‌آموزان منتظر رشته‌های جدید کاردانش باشند/ عزم جدی برای کیفیت‌بخشی آموزش‌های مهارتی

مدیر کل دفتر کاردانش آموزش و پرورش گفت: رایزنی برای ایجاد رشته‌های جدید کاردانش انجام شده است.

مصطفی آذر‌کیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ورود رشته‌های جدید به این دوره برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد: رشته‌های کنونی کاردانش قدیمی نبوده و همواره متناسب با نیازهای روز این رشته‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد رشته‌های جدید باید در شورای عالی رشته‌های مورد بحث به تصویب برسد و پس از آن عناوین جدید به رشته‌های گروه کاردانش اضافه می‌شود.

مدیر کل دفتر کاردانش وزرات آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون رایزنی‌هایی برای ورود رشته‌های جدید در تمامی حوزه‌های رشته کاردانش یعنی صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر انجام شده است.

آذر‌کیش با اشاره به اینکه اکنون ۱۵۳ رشته در شاخه کاردانش وجود دارد، تصریح کرد: رشته‌های جدید برای سال آینده متناسب با نیاز روز و تکنولوژی‌های جدید راه‌اندازی می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این شاخه حذف رشته انجام نمی‌شود و متناسب با اقتضائات روز در رشته‌های موجود بررسی انجام می‌شود و این بررسی‌ها در رشته‌های محیط زیست صنایع دستی و میراث فرهنگی و به طور کلی تمامی حوزه‌های مورد توجه در شاخه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

آذرکیش یادآور شد: مسائل جدی در آموزش و پرورش برای توسعه آموزش‌های مهارتی وجود دارد و باید جهشی در کیفیت‌بخشی این رشته‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار