مشهد؛

توقیف و معدوم‌سازی حدود سه تن مواد غذایی

در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، دو هزار و ۹۷۰ کیلوگرم مواد غذایی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد، توقیف و معدوم‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، دکتر علی عالمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه حدود ۱۱۰۰ بازدید در این مدت توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشت از مراکز عرضه مواد غذایی انجام شده است، گفت: در ۴۳ روز نخست اجرای این طرح، ۶۶۱ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۱۷۷ مورد بازدید از اماکن بین راهی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در همین مدت ۳۴۳ کارت تندرستی صادر شده است، افزود: ۲۶۶ مورد نمونه‌برداری‌های مواد غذایی و میکروبی آب، ۱۲۰۴ کلرسنجی و ۳۱۵ مورد یدسنجی از دیگر فعالیت‌های است که در این مدت توسط کارشناسان بهداشت در راستای طرح بسیج سلامت نوروزی انجام شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه در این مدت ۱۱۵ مورد شکایت بررسی شد، خاطرنشان کرد: ۸۴۰ مورد برخورد با دوره‌گردهاو ۳۰ مورد بازدید از سامانه‌های آب‌رسانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی بود.
یادآور می‌شود، برنامه سلامت نوروزی به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و با هدف حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه از اول اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین امسال به مدت ۴۵ روز اجرا می‌شود.
انتهای پیام//ح. ت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار