اهواز؛

کشت برنج در خوزستان در انتظار نیمه خرداد

رئیس انجمن برنج خوزستان آغاز عملیات کشت محصول برنج در استان را 15 خرداد ماه اعلام کرد.

کشت برنج در خوزستان در انتظار نیمه خردادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد سواری، رئیس انجمن برنج خوزستان کاهش تعرفه واردات قانونی برنج را به ضرر کشاورز دانست و بیان داشت: علاوه بر این کسی نمی‌تواند واردات غیر قانونی را کنترل ‌کند و ما شاهد ورود غیرمجاز این محصول به کشور هستیم.

وی افزود: اگرچه رغبت مردم برای خرید محصولات محلی نسبت به سال‌های گذشته بیش تر شده اما عرضه برنج‌های محلی با قیمت بالا، باعث می‌شود که مردم از برنج‌های وارداتی که خیلی ارزان‌تر عرضه می‌شود، مصرف کنند و این موضوع، بر رونق بازار برنج محلی تأثیر منفی می‌گذارد.

سواری با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنج عنبر با قیمت کیلویی 5 هزار تومان و مناسب‌تر از سایر ارقام محلی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از این رقم که قیمت مناسب و طعم و پخت خوبی دارد استفاده کنند و استقبال از آن نیز در بین مصرف‌کنندگان خوب بوده است.

رئیس انجمن برنج خوزستان اظهار داشت: واردات موضوع مهمی است که نیاز به هماهنگی بین‌دستگاهی و نظارتی دارد و نهادهایی مانند گمرک و وزارت جهاد کشاورزی باید آن را ساماندهی کنند و اگر نمی‌توان مسایل واردات را به صورت کامل حل کرد، باید سعی کنیم این مسایل و مشکلات را به حداقل برسانیم تا آسیب کمتری به بخش کشاورزی و بخش تولید داخلی برسد.

وی با بیان این‌که موعد مناسب برداشت اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه سال جاری است، بیان کرد: برخی کشاورزان در ماه‌های مرداد و شهریور محصول خود را برداشت می‌کنند و این اتفاق جلوی واردات را می‌گیرد و معتقدیم که برداشت باید در موعد مقرر و مناسب خود انجام شود.

محمد سواری اذعان داشت: قرار است مکاتباتی با امور آب سازمان آب و برق داشته باشیم و با هماهنگی‌های انجام شده، برنامه‌های خود را برای کشت امسال به سازمان ارائه دهیم تا تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص مباحث مختلف کشت امسال محصول برنج گرفته شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.