دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «نمی‌توانیم» در سازمان انرژی اتمی معنا ندارد ما غیر از انجام ماموریت اصلی خود از سر ریز دانش انباشته شده به مابقی صنایع نیز خدمات می‌دهیم.

یونسیعلی‌اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال همچون سنوات گذشته یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای توسط سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می‌شود و دستاورهای بسیار خوبی را به اطلاع ملت غیور ایران خواهیم رساند، گفت: خودباوری، بصیرت، امید و نشاطی که در نخبگان ایرانی وجود دارد منجر به این شد که موفقیت‌های بزرگی را برای کشور کسب کنیم و برگ‌های زرین دیگری را بر تاریخ فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید علم و دانش بیافزاییم.
 
زارعان با اشاره به پیشرفت‌های سازمان انرژی اتمی در مقایسه با سالهای گذشته تصریح کرد: با بررسی تطبیقی انجام شده می‌توان گفت که در سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش محصولات و دستاوردهای خاص و ویژه داشتیم که در روز 20 فروردین ماه به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.
 
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال نام گذاری کرده‌اند سازمان انرژی اتمی چقدر در این راستا قدم بردارد اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی اقتصاد مقاومتی را در راس فعالیتهای خودش بنا نهاده لذا در روز 20 فروردین و بعد از افتتاح دستاوردهای هسته‌ای بعضا پروژههای دیگری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود که دستاوردهای چشم گیر و حائز اهمیتی برای کشورمان است.
 
وی با قدردانی از حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و خانواده‌های معظم شهدا افزود: همچنان سازمان انرژی اتمی به ماموریت‌های محوله خود ادامه خواهد داد و توقف در این مسیر به هیچ عنوان معنا و مفهومی ندارد. علیرغم اینکه نظام سلطه به دنبال توقف فعالیتهای این صنعت در ایران بود اما این فعالیتها نه تنها در ایران متوقف نشد، بلکه در برخی قسمتها فعالیتهای خود را افزایش داده و با شتاب بیشتر از گذشته دنبال می‌کنیم.
 
زارعان تاکید کرد: فعالیت پویای سازمان انرژی اتمی مرهون مجاهدت‌ و مدیریت‌های جهادی دانشمندان در صنعت هسته‌ای است که در راس آن ریاست سازمان انرژی اتمی قرار دارد. همانطور که میدانید فعالیتها در سازمان انرژی اتمی به صورت خاص و هدفمند البته با برنامه‌ریزی دنبال می‌شود و خوشبختانه شاهد دستاوردهای سالانه به صورت ممیزی هستیم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: «نمی‌توانیم» در سازمان انرژی اتمی معنا ندارد و به جز اینکه ما به ماموریت اصلی خود ادامه می‌دهیم از سر ریز دانش انباشته شده به مابقی صنایع خدمات می‌دهیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته شاهد تحویل ماشین سانتریفیوژ توبولار و ماشین زونال به انستیتو پاستور ایران از سوی سازمان انرژی اتمی بودیم امسال نیز سانتریفیوژی به پژوهشگاه صنعت نفت تحویل خواهیم داد که در جای خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار