مدیر کل نساجی وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد:

ثبت سفارش کالا با کد رهگیری

محرابی گفت : کد رهگیری GTIN برای جلوگیری از قاچاق محصولات نساجی اجرایی می شود و بر اساس این سیستم هر نوع پوشاکی که این کد را نداشته باشد قاچاق محسوب می شود.

ثبت سفارش کالا با کد رهگیری
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افسانه محرابی مدیر کل نساجی وزارت صنعت ، معدن و تجارت  اظهار داشت: اعضای کارگروه ، سیستم GS1  با کد رهگیری GTIN و توصیف کالایی  GPC را انتخاب کردند و هم اکنون در مرحله پیگیری برای اجرایی کردن آن هستیم  و بر اساس این سیستم هر نوع پوشاکی که این کد را نداشته باشد قاچاق محسوب می شود و خوشبختانه  حدود 100 درصد  کشورهای وارد کننده به کشور ما از این کد شناسه و رهگیری استفاده می کنند و این کد یک کد بین المللی است.

وی واردات رسمی پوشاک در سال 94  را  14.7  میلیون دلار و در ده ماهه سال 95 حدود 50 میلیون دلار عنوان کرد و افزود : واردات رسمی پوشاک طبق آمار بین المللی 700 میلیون دلار در سال 2015 و با احتساب ترکیه یک میلیارد دلار ، کفش 580 میلیون دلار و پتو 64 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل نساجی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: این در حالی است که گمرکات  کشور واردات  پوشاک را 14 میلیون دلار ، کفش را 5 میلیون دلار و پتو را  9 میلیون دلار اعلام کرده اند ، همچنین ستاد مبازه با قاچاق کالا و ارز آمار برآورد واردات پوشاک به کشور را 2 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام  کرده است.

محرابی با اشاره به واردات پوشاک به طرق مختلف مسافری، کوله بری، ته لنجی ، کم اظهاری در گمرک و غیره  افزود :  بیشترواردات غیر رسمی از طریق مناطق آزاد و ترانزیت وارد کشورانجام می شود و اکثر واردات پوشاک از چین و امارات و ترکیها است.

وی تاکید کرد :  با توجه به شکل گیری و فعالیت کارگروه نظارت و پیگیری بر دستورالعمل واردات پوشاک  و حضور ارگا ن های نظارتی مشخص شد چند ماهی است پوشاک بر اساس واحد سنجش کیلو گرم و کارتون وارد شده در حالی که  طبق کتاب مقررات صادرات و واردات  باید بر اساس واحد سنجش "دست ، تعداد ، دو جین و جین و ..." باشد  که این مسئله هم پیگیری و قرار شد نظارت دقیق صورت پذیرد .

تدوین طرح ساماندهی تولید و تجارت

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه از تدوین طرح ساماندهی تولید و تجارت توسط این دفتر خبر داد و افزود : نوسازی و باز سازی واحدها، ایجاد واحدهای جدید و  کلیه مسائل مربوط به جلو گیری از واردات غیر رسمی پوشاک و ...  را در آن دیده ایم که  امیدواریم با تایید و مصوب شدن و اجرایی نمودن آن بتوانیم در جهت رفع مشکلات واحدهای نساجی گامهای موثری را برداریم.
 
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار