در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

کمالوندی: از همین امروز می‌توانیم سانتریفیوژهای IR8 را به تولید انبوه برسانیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر اراده کند از همین امروز می‌تواند سانتریفیوژهای IR8 را به تولید انبوه برساند.

کمالوندی: از همین امروز می‌توانیم سانتریفیوژهای IR8 را به تولید انبوه برسانیمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم افتتاح بخش دستاوردهای هسته ای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: حماسه هایی که افریده شده توسط ملت ایران و رزمندگان اسلام در این مکان یاداوری شده است. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در زمینه هسته ای و شهدای هسته ای نیاز به نقش افرینی داشت و این ایده مطرح شد. 

وی افزود: افتتاح این دستاورد فرصتی است برای نسل جوان برای شناخت ارزش های علمی و فرهنگی موزه دفاع مقدس. قدرت های جهانی تلاش زیادی کردند تا جمهوری اسلامی را از صنعت هسته ای و غنی سازی محروم کنند اما امروز ما در صنعت هسته ای و غنی سازی توانمندیم. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش انرژی هسته ای در صنعت کشاورزی و پزشکی و ... گفت : بعد از همه فشارها جمهوری اسلامی نشان داد که در حوزه های مختلف به پیش می رود. 

کمالوندی درباره برنامه های آینده سازمان انرژی اتمی عنوان داشت : تفاوت صنعت هسته ای ما با آنچه که در دنیا بوده این است که به دلیل فشارها ما مجبور بودیم آنچه که می توانیم را بومی سازی کنیم . در اکتشاف و استخراج اورانیوم چه بسا کشورهایی نیروگاه دارند اما وارد نشدند اما ما وارد عمل شده و خود اتکا شدیم. 

وی گفت: در حوزه نیروگاهی یک نیروگاه توسط متخصصین خودمان اداره می شود و دو نیروگاه در دست ساخت است. همچنین با برخی کشورها برای نیروگاه های بیشتر مذاکره می کنیم . آب سنگین ما بالاترین کیفیت را دارد و اکنون وارد فاز تولید محصولات آب سنگین در حوزه دارویی شده ایم. 

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: هر حوزه ای که مرتبط با صنعت هسته ای است با یک شتاب خوب پیش می رویم. 

کمالوندی با اشاره به اهمیت نقش افرینی بخش خصوصی در صنایع گفت : بخش خصوصی باید در این عرصه وارد شود.صنعت هسته ای صنعت استراتژیک است و فضای خوبی در حوزع پسابرجام داشتیم و ارتباطات  خوبی  نیز ایجاد شده است. 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تعداد سانتریفیوژهای ای ار 8 گفت  : ماشین های ای ار 8 دوره سه ساله تست های خود را با موفقیت تمام کرد و حدود دو ماه است که وارد فاز گاز دهی شده است. وقتی گاز داده شود و تست های مختلف را با موفقیت به پایان رساند و نتایج مثبت باشد می توان ان را به وولید انبوه رساند. 

وی گفت : هرماشین سانتریفیوژ برای انکه به تولید انبوه برسد باید دو هزار سند برایش ثبت گردد و البته این ماشین را اگر جمهوری اسلامی اراده کند می تواند تولید انبوه کند اما در مراحل کار می تواند کرش داشته باشد. اگر قرار است تولید ماشین سانتریفیوژ به صورت صنعتی   باشد باید همه تست های خود را با موفقیت پشت سربگذارد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
درسته میتوانیم ولی آیا اجازه اینکار را داریم
آخرین اخبار