پوتین: اجازه نمی‌دهیم انقلاب رنگی در روسیه رخ دهد

"ولادیمیر پوتین" تاکید کرد اجازه نخواهد داد انقلاب رنگی در روسیه و یا هر کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی رخ دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "میر" اظهار داشت: مسکو اجازه نمی‌دهد سناریوی "انقلاب‌های رنگی" در روسیه و یا کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی رخ دهد و به شدت با هر تلاشی در این راستا مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه به روشنی تاکید کرد مسکو برای جلوگیری از وقوع انقلاب‌های رنگی در کشورهای متحد خود نیز آمادگی کامل دارد. وی در این باره گفت: ما از سناریوهایی که در کشورهای مختلف جهان پیاده شده تا آنها را بی‌ثبات کند به خوبی آگاه هستیم. کاملا روشن است ما اجازه نمی‌دهیم چنین طرحی که از سوی عوامل خارجی هدایت می شود، در داخل روسیه نیز اجرا شده و بدون شک از شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در این رابطه حمایت خواهیم کرد.

سازمان پیمان امنیت جمعی به شش کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان گفته می‌شود که همکاری‌های خود را در قالب این سازمان از سال 2002 آغاز کرده‌اند. 

"انقلاب‌های رنگی" به تلاشی برای سرنگون کردن دولت‌های قانونی گفته می‌شود که با بهانه قرار دادن یک رویداد داخلی، به تحریک مردم و کشاندن آنها به خیابانها و برپایی تظاهرات، هرج و مرج داخلی و در نهایت تغییر حکومت منتهی خواهد شد. 

از چند نمونه انقلاب‌های رنگی در کشورهای مختلف جهان می‌توان به جمهوری‌های سابق شوروی مانند گرجستان به نام "انقلاب رز"، قرقیزستان به نام "انقلاب لاله" و در اوکراین به نام "انقلاب نارنجی" یاد کرد. نمونه‌های مشابهی از این انقلابها طی سالهای گذشته در کشورهای تونس و مصر نیز رخ داده است. 

"سرگئی شایگو"، وزیر دفاع روسیه، در سخنانی که ماه فوریه ادا کرده بود نسبت به خطر گسترش جغرافیایی انقلاب‌های رنگی هشدار داده بود. وی تاکید کرده بود با همکاری نزدیک می توان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار