پیشنهاد 3 میلیارد دلاری محمد بن سلمان برای خرید سهام شبکه "MBC"

جانشین ولیعهد عربستان سعودی در تلاش برای دستیابی به اولین گروه رسانه‌ای این کشور، در پی خرید شبکه «ام بی سی» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رأی الیوم، منابع رسانه ای دبی از پیشنهاد 3 میلیارد دلاری محمد بن سلمان ، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور، برای دستیابی به شبکه "MBC" خبر دادند.

شبکه تلویزیونی MBC یا مرکز پخش خاورمیانه، یک شرکت رسانه‌ای متعلق به بخش خصوصی و مستقل ماهواره‌ای عربستان سعودی و  اولین گروه رسانه‌ای است که برنامه‌های سرگرمی و فیلم سریال و اخبار را بصورت رایگان در ده شبکه تلویزیونی برای جهان عرب پخش می‌کند. در حال حاضر مقر اصلی MBC GROUP در جده ‌است، اما برنامه های آن از مدیا سیتی دبی پخش می‌شوند.

 این شبکه به دست ولید بن ابراهیم، برادر همسر سوم ملک فهد، پادشاه اسبق عربستان، تاسیس شده است و وی به همراه عبدالعزیز بن فهد، پسر ملک فهد، سهام داران اصلی این شبکه هستند.

به گفته این منابع، بن سلمان پیش از این شبکه «العربیه» را خریداری کرده است و آن را به شرکت تحقیقات و بازاریابی خودش ملحق کرده است و می خواهد با خرید شبکه MBC آن را امپراطوی رسانه ای خود پیوند دهد.

سهامداران این شبکه پیشنهاد بن سلمان را تاکنون نپذیرفته اند و انتظار می رود مبلغ این پیشنهاد افزایش یابد و رایزنی ها برای دستیابی این شبکه همچنان به صورت پنهانی ادامه دارد.

گفته می شود محمد بن سلمان به دنبال برپایی کانون سرگرمی  در عربستان سعودی با تاسیس مجتمعی فرهنگی در ریاض است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار