در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۳۳ هزار تومان/ سازمان حمایت پاسخگو باشد

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به نرخ ۱۲ هزار تومانی خرید هر کیلو گوساله زنده از دامداران با احتساب هزینه‌های جانبی و کشتار باید با نرخ ۳۲ الی ۳۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۳۳ هزار تومان/ سازمان حمایت پاسخگو باشداحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت گوشت گوساله در بازار اظهار داشت: علی‌رغم ثبات خرید نرخ گوساله از دامداران طی ماه‌های اخیر، اما مغازه داران برحسب عادت اقدام به افزایش هفتگی قیمت‌ها می‌نمایند.

وی افزود: با توجه به نرخ ۱۲ هزار تومانی خرید هر کیلو گوساله  زنده از دامداران با احتساب هزینه‌های جانبی و کشتار باید با نرخ ۳۲ الی ۳۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و حال سؤال اینجاست که چرا با قیمت حدود ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

مقدسی با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی دامداران صورت نگرفته است، گفت: با وجود سودجویی دلالان و مغازه داران مبنی بر افزایش بی رویه قیمت‌ها سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به عنوان مسئول نظارتی باید پاسخگو باشد.

 کاهش مجدد نرخ گوشت گوسفندی در بازار

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با کاهش مجدد ۵۰۰ تومانی با نرخ ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان به مغازه دار و ۳۷ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار افزود: با وجود کاهش تقاضا نسبت به عرضه احتمال استمرار روند کاهش قیمت در بازار وجود دارد.

به گفته ملکی در صورت صادرات و قاچاق دام زنده همانند سال گذشته شاهد تنش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار