ییلدریم: همه پرسی صفحه جدیدی در تاریخ دموکراسی ترکیه گشود

نخست وزیر ترکیه گفت: خواست مردم تحقق یافت و صفحه جدیدی در تاریخ دموکراسی ترکیه باز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمارش همه 167 هزار و 140 صندوق همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه پایان یافت و بر اساس اعلام نتایج غیر رسمی، مردم ترکیه با 51.3 درصد رای مثبت، به این همه پرسی 'آری' گفتند.

بر اساس این نتایج که توسط خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام شده، 48.7 درصد از مردم این کشور در انتخابات امروز به تغییرات پیشنهادی 18 ماده قانون اساسی برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی 'نه' گفته اند.

نخست وزیر ترکیه همه پرسی اصلاح قانون اساسی را یکی از تصمیم‌ های مهم مردم این کشور دانست و افزود: ملت ترکیه یقین داشته باشد که از این نتیجه، به بهترین نحو ممکن برای رفاه آنها و آرامش کشور استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: همه پرسی با آرامش کامل انجام شد و از تمام شهروندان ترکیه که از دموکراسی حمایت کردند تشکر می کنم و همان طور که در آغاز راه اعلام کردیم، نتیجه اراده مردم هرچه باشد، تاج سر ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: ملت ترکیه بار دیگر نشان داد که در برابر هیچ قیمومیتی، نیروی خارجی و تهدیدی سر خم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این همه پرسی بازنده ندارد چرا که کشور و ملت ترکیه برنده آن هستند و به رغم وجود دیدگاه و پیشنهادهای مختلف، ما از اتحاد و برابری خود محافظت خواهیم کرد و زیبایی دموکراسی ترکیه در این است.

وی رای 'آری' به همه پرسی را نقطه پایانی برای عوامل کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته، گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک و دشمنان خارجی ترکیه عنوان کرد و گفت: سخنان ما در میدان ها بیان شد اما حرف آخر را ملت زد.

وی اضافه کرد: کسانی که قصد داشتند در امور داخلی ترکیه دخالت کنند و مانع پیشرفت آن شوند، اکنون شرمسار هستند.

نخست وزیر ترکیه افزود: اکنون باید به آینده نگاه کنیم و مسئولیت خود را انجام دهیم و برای برگزاری انتخابات 2019 کار کرده و برنامه ریزی لازم جهت نخستین انتخابات سراسری در سیستم جدید کشور را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار