اعتماد به همسایه دردسر ساز شد

زنی که با سوء استفاده از اعتماد همسایه اش اقدام به برداشت غیر مجاز از حسابش می کرد توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت : در پی شکايت فردی با ارائه مرجوعه قضايی به پليس فتا چنین اظهار داشت که شخص ناشناسی مبلغ 10,000,000 ريال به صورت غيرمجاز از حسابش برداشت کرده است ، تقاضای رسیدگی و پیگیری پرونده اش شد.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهم يا متهمان از طريق رمز دوم کارت عابربانک اقدام به خريد شارژ تلفن همراه از حساب شاکی کرده که در ادامه پس از انجام بررسی های فنی، متهمه که یکی از همسایگان شاکی بود شناسایی گشت.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی قضائی متهمه را به مرکز پلیس احضار کردند، وی پس از حضور در اين پليس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار کرده و اظهار داشت؛ شاکی از همسايگان بنده است و به علت بی سوادی و عدم آگاهی، کارت عابر بانک خود را در اختيار من قرار داده بود تا برای او يکسری کارهای بانکی را انجام دهم و بنده نيز با سوء استفاده از موقعيت به دست آمده، رمز کارت عابر بانکش را فعال کردم و در فرصت مناسب از حساب شاکی شارژ خريداری می کرد.

سرهنگ محمدنژاد افزود: سرانجام با تکميل شدن تحقيقات لازم از سوی کارشناسان این پلیس، پرونده به همراه متهمه برای انجام مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد: کارت خود و رمز عبور خود را به هیچ وجه در اختیار کسی نگذارید تا زمینه ارتکاب به جرم برای کسی فراهم نشود.

وی افزود:برای امنیت بیشتر رمز کارت بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهید.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار