روسیاالیوم: انگلیس تصمیم گرفت از ساحل امن اتحادیه اروپا به سوی طوفان انزوا پیش برود

نتایج همه‌پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب دودستگی داخلی در این کشور و کشمکش بین انگلیس و اتحادیه اروپا شده است.

روسیاالیوم: انگلیس تصمیم گرفت از ساحل امن اتحادیه اروپا به سوی طوفان انزوا پیش برود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، اسکاتلند تهدید کرده است برای حفظ عضویت خود در اتحادیه اروپا اعلام استقلال می کند و اروپا نیز به حمایت از اسپانیا در خصوص سرنوشت آبراه جبل‌الطارق پرداخته است. 

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: شاید اکنون دشوارترین دوره برای دولت انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم باشد. ترزا می، نخست‌وزیر این کشور، از سایه خارج شد تا رهبری خارج کردن کشورش را از اتحادیه اروپا برعهده بگیرد. این مسئله، جامعه انگلیس را از نظر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به دو بخش تقسیم کرده است. چند روز پس از اعلام استعفای دیوید کامرون از نخست وزیری انگلیس، ترزا می وارد ساختمان نخست وزیری شد و با چالش ها و مشکلاتی پیاپی رو به رو شد که در نهایت او را به درخواست برگزاری انتخابات پیش از موعد مجبور کرد. این دعوت با پرسش هایی از جمله درباره توانایی او برای هدایت کشور به سوی ساحل امن بدون غرق شدن در چالش های سیاسی و اقتصادی و روابط مبهم با اتحادیه اروپا همراه است. 

مسائل دیگری نیز در این میان مطرح است. اتحادیه اروپا حاضر نیست به انگلیس اجازه دهد امتیازات اقتصادی خود را در تجارت با اروپا حفظ کند و خواستار خروج سریع انگلیس از این اتحادیه است که انگلیسی ها آن را توهین آمیز می دانند. تراز می همچنین با دودستگی داخلی نه فقط در سطح مردمی بلکه در سطح جغرافیایی مواجه است که در درخواست اسکاتلند برای جدا شدن از انگلیس به منظور باقی ماندن در اتحادیه اروپا نمایان شده است. استقلال اسکاتلند کابوسی است که همواره دولت های بی ثبات با آن مواجه بوده اند. اسکاتلندی‌ها هیچ سودی در باقی ماندن به عنوان بخشی از انگلیس بعد از خروج این کشور از اتحادیه اروپا نمی بینند. اکنون انگلیس با چالش حفظ یکپارچگی خود مواجه است. 

پس از آن نیز موضوع جبل الطارق مطرح شد که بحرانی بزرگ در روابط لندن با همسایگانش محسوب می شود. اتحادیه اروپا در پیش نویس خروج انگلیس از این اتحادیه نوشته است هر گونه توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا، بدون توافق جداگانه بین اسپانیا و انگلیس، شامل جبل الطارق نخواهد شد. اما لندن در پاسخ اعلام کرد به هیچ وجه در حمایت از جبل الطارق کوتاه نخواهد آمد.

اما افراد زیادی معتقدند انگلیس مجبور است نرمش زیادی نشان دهد به ویژه که به خواست خود تصمیم گرفته است از ساحل امن اتحادیه اروپا به سوی طوفان انزوا پیش برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار