در راستای افزایش اختیارات رئیس‌جمهور ترکیه؛

اردوغان ریاست حزب عدالت و توسعه را نیز برعهده خواهد گرفت

نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی به بازگشت رجب طیب اردوغان به ریاست حزب حاکم این کشور اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، حزب عدالت و توسعه – حزب حاکم ترکیه – برنامه‌ها برای ازسرگیری ریاست این حزب توسط رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – را آغاز خواهد کرد.

بینالی ییلدریم – نخست وزیر و رئیس حزب عدالت و توسعه – گفت هنگامی که نتایج رسمی همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه منتشر شود، اردوغان می‌تواند ریاست حزب حاکم را به دست بگیرد. گفته می‌شود نتایج رسمی این همه‌پرسی تا پایان ماه جاری میلادی اعلام خواهد شد.

با این‌حال، وی گفت این حزب تا سال 2018 جلسه‌ای تشکیل نخواهد داد. این مسئله می‌تواند به این معنی باشد که اردوغان تا سال آینده میلادی به ریاست این حزب نخواهد رسید. پس از اعلام نتایج همه‌پرسی، گمانه‌‎زنی‌ها درباره رسیدن اردوغان به ریاست حزب حاکم ترکیه بالا گرفته است.

این در حالی است که حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرده است قصد دارد نتایج این همه‌پرسی را به کلی باطل کند.

مولود چاووش اوغلو – وزیر خارجه ترکیه – روز چهارشنبه گفت گزارش ناظران اروپایی درباره همه‌پرسی ترکیه حاوی چندین مشکل بزرگ بوده است. وی افزود باور دارد این مشکلات به عمد در این گزارش منتشر شده اند.

طبق قوانین ترکیه، رئیس جمهور این کشور حق عضویت در هیچ حزبی را ندارد. با این‌حال، پس از موفقیت این همه‌پرسی، اختیار عضویت در احزاب سیاسی به رئیس جمهور ترکیه اعطا خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار