امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اعداد نجومی در مورد بدهی شهرداری تهران غلو کردن است

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران گفت: در راستای کسب اطلاع از میزان بدهی های شهرداری تهران ستادی تشکیل شده که مرتب پرداخت بدهی ها را پیگیری می کند، به همین دلیل در خصوص بدهی ها نگرانی نداریم.

اعداد نجومی در مورد بدهی شهرداری تهران قلو کردن استناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برخی آمارها مبنی بر بدهی 60 هزار میلیاردی شهرداری تهران اظهار داشت: اعداد نجومی که در مورد بدهی های شهرداری داده می شود بدون شک بزرگ کردن و غلو کردن است.

وی افزود: در راستای کسب اطلاع از میزان بدهی های شهرداری تهران ستادی تشکیل شده که مرتب پرداخت بدهی ها را پیگیری می کند، به همین دلیل در خصوص بدهی ها نگرانی نداریم.

امانی گفت: بدهی شهرداری تهران طبق درخواست اعضای شورای شهر در پایان شهریور ماه سال گذشته در یکی از جلسات به تفصیل توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران به صحن ارایه شد.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهرداری تهران به تفکیک اعلام شد که شهرداری تهران چه میزان به بخش خصوصی، اشخاص حقیقی و حقوقی و به بانک ها بدهی دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: در شهریور ماه سال گذشته اعلام شد که شهرداری تهران حدود 8 هزار میلیارد تومان به مردم، پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی بدهی دارد.

امانی ادامه داد: با اقداماتی که طی 6 ماه گذشته تاکنون انجام شد ما امروز بیش از 50 درصد بدهی را یا پرداخت و یا اصلاح کرده ایم، چراکه تعدادی از افراد مدعی شده بودند که از شهرداری تهران بدهی دارند، به همین دلیل از آن ها اسناد و مدارک خواستیم اما آن ها نتوانستند اسناد و مدارک را ارایه دهند که این اتفاق باعث شد در روند بدهی ها اصلاحاتی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون میزان زیادی حواله برای پرداخت به پیمانکاران آماده کرده ایم، گفت: افرادی که مدعی هستند از شهرداری تهران طلب دارند باید اسناد و حساب مالیاتی خود را به شهرداری تهران ارایه دهند اگرچه آن ها نتوانستند تا به امروز این اقدامات را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 50 درصد بدهی ها به پیمانکاران و افراد حقیقی و حقوقی کاهش یافته و به حدود بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

امانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران 14 هزار میلیارد تومان به بانک شهر و سایر بانک های دولتی بدهی دارد، گفت: مقدار زیادی از بدهی‌ها کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با مصوبه ای که از شورای اسلامی شهر تهران برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تهران دریافت کرده ایم، می توانیم بر اساس برنامه 5 ساله دوم بعضی از کارهای تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب و شهروند از این مصادیق هستند، ادامه داد: این‌ها هم می توانند برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کنند و هم با توسعه در کل کشور می توان از آن‌ها استفاده کرد.

امانی با بیان اینکه اداره شهر آفتاب هزینه دارد، گفت: شهر آفتاب برای بین المللی شدن به برند نیاز دارد، به همین دلیل معتقدیم که بانک شهر می تواند برند خوبی باشد.

وی اضافه کرد: اگر واگذاری شهر آفتاب و شهروند به بانک شهر به صورت تهاتر قطعی شود ما می توانیم بخش عمده ای از بدهی های شهرداری به بانک شهر را تسویه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار