تبریز؛

راه اندازی نمایشگاه صنایع و تولیدات ارس در ایروان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت:برای تسهیل و افزایش روابط اقتصادی دوسویه دفتر نمایندگی ارس در ارمنستان فعال شده و نمایشگاه صنایع و تولیدات ارس در ایروان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خادم عرب باغی در دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی ارمنستان گفت: تلاش می کنیم شرکت های سرمایه گذاری برای انجام فعالیت های اقتصادی مشترک تشکیل شود.
 
وی افزود: ایران کشوری بزرگ با فعالان اقتصادی قدرتمند بوده و بازار مصرفی این کشور نیز از محصولات کیفی استقبال می کند.
 
وی با اشاره به فعالیت نه هزار واحد صنعتی و 22 شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی، گفت: قبل از انقلاب واردکننده بودیم و صنعتی در این کشور وجود نداشت و بعد از انقلاب آذربایجان شرقی نه تنها نیاز ایران توسط تولیدکنندگان ایرانی تامین می شود بلکه این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.
 
عرب باغی ارمنی ها را افرادی با نفوذ در عرصه تولید و صنعت کشورهای حوزه cis توصیف کرد و با بیان اینکه پیوستن ارمنستان به اوراسیا برای تجار ایرانی امتیاز بزرگی است، گفت: ایران و ارمنستان روابط سیاسی خوبی دارند و زمینه سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش ها وجود دارد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: در سال های قبل امکان سرمایه گذاری خارجی ها در ایران وجود نداشت اما در دولت آقای روحانی با اصلاح قانون، امکان اخذ زمین و سرمایه گذاری با سهام 100 درصدی فراهم شده است.
 
در این دیدار آندرانیک الکسانیان همراه با هلدینگ ها و مدیران عامل شرکت های تولیدی ارمنستان از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و با شرایط و زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شدند.
 
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.