اینستاگردی؛

پست اینستاگرامی یادگار امام به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

سید حسن خمینی صفحه اینستاگرامش را به تصویری از آرامگاه دیدنی سعدی در شیراز اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اول اردیبهشت ماه در تقویم به نام بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی شیخ اجل سعدی شیرازی نامگذاری شده است. به نام مردی که شعر، عشق، سفر، تجربه و نگاه‌های انسانی و اجتماعی را به هم آمیخت تا تجربیاتش را از سفرهایی دور و دراز لابه‌لای سطور شعرها و نثرهایش بگنجاند و به ما برساند. به ما که امروز هنوز به شیوه او عاشق می‌شویم و کلماتش را می‌ستاییم. تجربیاتش را که از پس قرن‌های دور می‌آید و روایت صدها سال پیش است، لمس می‌کنیم و می‌ستاییم.

در همین راستا سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را به مناسبت روز بزرگداشت سعدی منتشر کرده است.

سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
"اول ارديبهشت روز بزرگداشت سعدى گرامى باد. ارادت به سعدى در خانواده ما ارثى است. امام شيفته اين استاد مسلم و بى بديل ادبيات فارسى بودند و شايد از نفس ايشان اين نكته در جان و روح ما نشسته است. امام سروده بودند: شاعر اگر سعدى شيرازى است
بافته هاى من و تو بازى است. بسيار به مطايبه ، بين مادرم و امام نزاع در مى گرفت كه در شعر وادب ،حافظ دست برتر را دارد و يا سعدى؟ و امام در هيچ نوع از شعر_نثر كه جاى خود را داشت_سعدى را متأخر نمى دانستند. مكرراً از ايشان شنيدم كه مى فرمودند از اين دو بيت روان تر مى توانيد بيابيد؟
‎ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری ‎ همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری.
حقيقت آن است كه ملاحت كلام ، تركيبات بديع، قوت سخن، فرم مستحكم و مضمون حكيمانه ، سعدى را در قله ى ادب فارسى و چه بسا بتوان گفت در اوج ادبيات جهان نشانده است. بزرگى مى گفت سن كه بالا مى رود مولوى روح نواز تر جلوه مى كند. من اين نكته را مى پذيرم ولى نمى توانم در هيچ صورتى سعدى را از پله ى نخستين آنچه شعر مى خوانيمش فرو بكاهم. سعدى سعدى است حتى اگر شاگرد بى نظيرى از درس آموختگان مكتبش يعنى حافظ شيرازى ، جايگاه او را به شدت به چالش كشيده باشد. گفته بودم چو بيايى غم دل با تو بگويم
چه بگويم كه غم از دل برود چون تو بيايى."

پست اینستاگرامی یادگار امام  به مناسبت روز بزرگداشت سعدی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار