ابتکار مطرح کرد؛

لزوم بازنگری جدی الگوی مصرف در کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تهران گفت: مصرف انرژی، آب، غذا و دیگر مصارف از الگوی مناسبی پیروی نمی کند ونیازمند بازنگری جدی است.

 به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست زمین پاک  که امروز(شنبه ) برگزار شد اظهار داشت: امروزه الگوی مصرف جهانی بوده و جامعه ما نیز در ابعاد مختلف درگیر آن است.
 
ابتکار در ادامه افزود: مصرف آب، انرژی ،غذا و دیگر مصارف به لحاظ پایداری سرزمین و توجه به حقوق نسل های آینده از الگوی صحیحی پیروی نمی کند و نیازمند بازنگری جدی است و روز زمین پاک فرصتی برای مرور وضعیت موجود و مسیر پیش رو است‌.

رئیس محیط زیست تصریح کرد:  روز زمین پاک در ایران از سال های گذشته بر محور مدیریت مصرف، کاهش و بازیافت پسماند و زباله و پاکسازی آن از طبیعت متمرکز شده و البته در این زمینه، کشورمان صاحب قانون مدیریت پسماند است که در سال 1383 به تصویب رسید و شامل آیین نامه ها و دستور العمل های اجرایی است.
 
ابتکار در ادامه گفت: در دولت یازدهم این قانون به عنوان یک اولویت در مدیریت شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفت. به طوری که ضمن بازنگری آن تسهیلات و حمایت‌های مختلفی در فعالیت های مرتبط با مدیریت پسماندها انجام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار