در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

رکود، هم‌سفره چلوکبابی‌ها شد/ لزوم تشکیل کارگروه برای ساماندهی به پخت و پز‌های غیر قانونی

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش گفت: کاهش درآمد افراد و در پی آن پایین آمدن قدرت خرید سبب شد تا مردم با توجه به اینکه مصرف غذا یکی از نیاز‌های اصلی افراد است، دفعات محدودی به سراغ رستوران‌ها بیایند.

ناصر حسینی تبریزی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش در گفت و گو با صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه رکود حاکم بر بازار، هم‌سفرۀ چلوکبابی‌ها شده، اظهار کرد: کاهش درآمد افراد و در پی آن پایین آمدن قدرت خرید، سبب شد تا مردم با توجه به اینکه مصرف غذا یکی از نیاز‌های اصلی افراد است، دفعات محدودی به سراغ رستوران‌ها بیایند و قیمت‌ها هم با اختلاف اندکی براساس سال‌های گذشته باقی بمانند. 

وی با اشاره به اینکه هر روز به قشر بیکار در جامعه اضافه می‌شود، افزود: بخش زیادی از مردم در خانه اقدام به پخت و پز کرده و در خیابان‌های سطح شهر به فروش می رسانند. این در حالی است که این غذا‌ها با مواد اولیه بی کیفیت و ارزان قیمت پخت می‌شوند و بدون رعایت موارد بهداشتی در فرآیند پخت و پز هستند، بنابراین از قیمت پایینی برخوردار بوده و مشتری برای خرید آن، بسیار است.

حسینی تبریزی با بیان اینکه این غذا‌ها بدون رعایت موارد بهداشتی پخت می‌شود، افزود: اقداماتی برای پیگیری و رسیدگی توسط دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از فعالیت این افراد انجام شده، اما گزارشاتی در خصوص اینکه این افراد با برخی مأموران سازمان‌های نظارتی ساخت و پاخت می‌کنند، به دست ما رسیده است.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش در این راستا تصریح کرد: باید کارگروهی برای ساماندهی این افراد متشکل از اداره اماکن، سازمان تعزیرات حکومتی، بهداشت، شهرداری و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شود. 

حسینی تبریزی در خصوص دریافت هزینه‌ حق سرویس توسط برخی رستوران‌ها گفت: مردم باید فقط هزینه غذا را به رستوران‌ها پرادخت کنند و هیچ رستورانی مجاز به دریافت حق سرویس از مشتری نیست ، در صورت دریافت با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

وی در ادامه تصریح کرد: قیمت گذاری بر غذا توسط اتحادیه با بررسی بر روی مواد اولیه مصرفی واحد صنفی صورت خواهد گرفت و در صورت گران فروشی و عدول از قیمت گذاری توسط رستوران‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی با واحد‌های صنفی برخورد خواهد کرد. 

حسینی تبریزی در پایان تصریح کرد: حدود ۶ میلیون واحد صنفی فعال در این صنف وجود دارد که در صورت حمایت سازمان‌های ذی‌ربط این صنف مستعد اشتغال زایی برای بخش زیادی از بیکاران خواهد بود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار