استعفای یک سناتور مجلس فلوریدا به علت بیان اظهارات نژادپرستانه

یک نماینده سنای ایالت فلوریدای آمریکا به علت افزایش اعتراضات در پی سخنان توهین‌آمیزی که بر ضد 2 سناتور سیاه‌پوست بیان کرده بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای یک سناتور مجلس فلوریدا به علت بیان اظهارات نژادپرستانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نماینده جمهوری‌خواه سنای ایالت فلوریدا روز جمعه به علت سخنان نژادپرستانه و توهین‌آمیزی که اخیرا بر ضد دو سناتور سیاه‌پوست بیان کرده و  اعتراضات زیادی برانگیخته بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

حمله لفظی فرانک آرتیلس چهل و سه ساله بر ضد دو سناتور سیاه‌پوست انتقادات زیادی بر ضد او برانگیخت و حزبش را به شدت در تنگنا قرار داد. آرتیلس روز جمعه  در استعفانامه خود بابت اظهارات تند و نژادپرستانه‌ای که بیان کرده بود، عذرخواهی کرد.

این ماجرا چند روز پیش در یکی از رستوران‌های پرتردد مرکز فلوریدا روی داد. آرتیلس که یک سفیدپوست کوبایی‌تبار است در حالی که به علت مصرف مشروبات الکلی تعادل روانی نداشت، با مشاهده یک سناتور زن و یک سناتور سیاه پوست فلوریدا از الفاظ رکیک و توهین آمیز بر ضد آنها استفاده کرد. آرتیلس همچنین همان زمان خوزه نگرون، رئیس جمهوری خواه سنای ایالت فلوریدا، واقع در جنوب شرقی آمریکا را نیز از توهین‌های خود بی‌نصیب نگذاشت هر چند وی در زمان ماجرا در رستوران حضور نداشت.

خوزه نگرون از رفتار توهین‌آمیز و ملامت بار آرتیلس ابراز تعجب کرد و گفت ناسزا و حرفهای توهین آمیز و نژادپرستانه در گفتار هیچکس به ویژه سناتورها جایی ندارد و تا زمانی که من رئیس سنای ایالت هستم با این موارد به شدت برخورد خواهم کرد.
آرتیلس در استعفانامه خود اعلام کرد مسلما هر حرکت و اقدامی پیامدی دارد و من برای خطایی که مرتکب شدم باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کنم تا فرصت تامل و تحول داشته باشم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار