مشهد؛

۱۶ فقره سرقت طلاجات دختران خردسال توسط زوج جوان

با تلاش‌های شبانه روزی پلیس شهرستان نیشابور زوج جوانی که اقدام به سرقت طلاجات دختران خردسال در این شهرستان می‌کردند دستگیر و به ۱۶ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ حسین بیات مختاری فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشواره‌های دختر بچه سه ساله اش در محدوده شهرک قدس توسط یک خانم جوان در تاریخ ۲۱ / ۰۱ / ۹۶ موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: همزمان با بررسی این سرقت توسط ماموران تجسس کلانتری ۱۳ قدس گزارشات متعدد دیگری از سرقت طلاجات دختران خردسال در محدوده‌های شهرک‌های شمالی شهرستان از جمله خیابان‌های (احسان، اکرام، پاستور و ..) توسط شهروندان به مرکز ۱۱۰ اعلام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطر نشان کرد: بدلیل حساسیت و ایجاد جو نگرانی در بین شهروندان با دستور و نظارت فرمانده انتظامی شهرستان تیم‌های گشت نامحسوس افزایش و بررسی فنی جغرافیای زمانی و مکانی وقوع سرقت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ حسین بیات مختاری گفت:تیم‌های تجسس کلانتری ۱۳ قدس در ادامه تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند تمامی سرقت‌ها توسط یک خانم و مرد جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان‌ها و میلان‌های فرعی و اکثراحدود ساعت ۱۱ ظهر زمانی که دختران خردسال در حال بازی بوده اند اتفاق افتاده است.

وی افزود:با بدست آمدن این سرنخ‌ها یکی از تیم‌های گشت نامحسوس در حین گشت زنی در محدوده خیابان‌های فرعی شهرک بسیج به یک دستگاه موتورسیکلت مظنون که وی با مشاهده مامورین قصد فرار داشت لیکن با اقدام به موقع و ضربتی ماموران دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:متهمان که زوجی جوان ۲۳ و ۲۵ ساله و خود دارای یک دخترشش ساله می‌باشند در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۱۶ فقره سرقت طلاجات (گوشواره، النگو و..) از دختران خردسال بین سه و شش سال به ارزش تقریبی ۸۰ میلیون ریال اعتراف و اظهار داشتند:بدلیل بیکاری این سرقت‌ها را انجام و طلاجات مسروقه را نیز به یک طلافروشی در یکی از شهرهای مجاور به فروش رسانده اند.

سرهنگ حسین بیات مختاری افزود:تحقیقات برای دستگیری مالخر اموال مسروقه ادامه دارد و متهمان پس از بازسازی صحنه و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی به خانواده‌ها و والدین توصیه کرد:به فرزندان خود جهت خودداری از همراهی با افراد غریبه و اعتماد بی جا آموزش و هیچ گاه فرزندان کم سن و سال خود را خصوصا زمانی که طلاجات و وجوه نقد همراه دارند تن‌ها ر‌ها نکنند چرا که همراه داشتن اشیاء قیمتی و نمایان بودن آن خود زمینه ساز تحریک افراد بزهکار است.

انتهای پیام//م. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.