مشهد؛

حضور بیش از ۵۲ هزار شرکت‎کننده در مسابقة کتابخوانی «ریحانه»

بیش از ۵۲ هزار نفر از نقاط مختلف استانهای سراسر کشور و همچنین زائران خارجی که به مشهد سفر کرده بودند، در مسابقة بزرگ کتابخوانی «ریحانه» شرکت‎کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی «گسترش فرهنگ مطالعه» و «ترویج سبک زندگی فاطمی» را به عنوان دو محور اصلی برگزاری مسابقة کتابخوانی «ریحانه» گفت:این مسابقه متفاوت از سایر مسابقه‌های کتابخوانی که به صورت پرسشنامه‎ای برگزار می‎شوند، به صورت محتوایی و در پنج بخش شامل یادداشت، پیامک، دلنوشته، بهترین بخش کتاب و عکس محتوایی برگزار شد.

وی با بیان این که در این مسابقه از ارائة سوالات چهارجوابی و پاسخنامه‌ای پرهیز شده است، افزود: هدف مسابقه مطالعة کتابی از حضرت زهرا (س) توسط شرکت‎کنندگان که تاکنون به این شیوة برگزاری مسابقه کتابخوانی کمتر پرداخته شده است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اینکه این آثار مورد ارزیابی اولیه و ارزیابی تخصصی قرار می‎گیرند، گفت: در صورتی که برخی از این مطالب در ارزیابی‎های تخصصی نیز مورد تأکید قرار بگیرند، جهت انتشار در قالب کتاب، مورد بررسی ویژه قرار می‎گیرند.

سعیدی با اشاره به این که این مسابقه همزمان با ایام دهة فاطمیه (به روایت ۷۵ روز) از ۲۵ بهمن ماه و در قالب ویژه برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی با عنوان «ریحانه» آغاز شد و علاقه‎مندان طبق برنامة زمان‌بندی تا ۱۴ فروردین ماه برای ارسال آثار مهلت داشتند، گفت: به دلیل استقبال پر شور و بی‎نظیر مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

وی در خصوص جوایز پیش‌بینی‌شده برای مسابقة کتابخوانی ریحانه نیز تصریح کرد: ۵۹۸ هدیة ارزنده از قبیل: هزینة سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و قم، کارتهای هدیه، بسته‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به دو هدیه خاص و معنوی این مسابقه یادآور شد: حضور در آیین معنوی غبارروبی روضة منورة رضوی و دریافت دعوتنامة مهمانسرای حضرت رضا (ع) نیز به صورت قرعه‌کشی برای تمام شرکت‎کنندگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.