وقتی پای حوزه وب به امر اشتغال‌زایی جوانان باز می‌شود/ پیشرو بودن ایران از نظر ظرفیت نیروی انسانی هوشمند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی استفاده از ظرفیت حوزه وب و فضای مجازی را از راه‌های زود بازده در رفع مشکل بیکاری جوانان دانست.

وقتی پای حوزه وب به امر اشتغال‌زایی جوانان باز می‌شود/ پیشرو بودن ایران از نظر ظرفیت نیروی انسانی هوشمند
محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش برپایی نمایشگاه‌های کسب و کار موفق حوزه فضای مجازی در ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: امروزه بحث اشتغال‌زایی یکی از مسائل مهم کشور ما محسوب می‌شود که تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیز نشانگر اهمیت این موضوع است.
 
وی افزود: یکی از راه‌های زود بازده رفع مشکل بیکاری استفاده از حوزه وب و فضای مجازی است که سبب می‌شود با سرمایه‌گذاری مالی کمتر این مشکل رفع شود. نکته حائز اهمیت این است که ایده‌هایی که در حوزه فضای مجازی برای کسب و کار وجود دارند باید به صورت هوشمندانه عملیاتی شوند.
 
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: برگزاری کنفرانس‌های بین المللی وب پژوهی کمک می‌کند که ابعاد علمی و پژوهشی ارتباط بین حوزه وب با فضای کسب و کار بهتر تبیین شود و این کنفرانس‌ها ضمن راهنمایی علاقه مندان، اساتید را در کنار ایده‌پردازان قرار می‌دهد.
 
ایمانی خوشخو با بیان اینکه حل تمامی مشکل اشتغال کشور به وسیله حوزه وب میسر نمی‌شود، عنوان کرد: این حوزه می‌تواند برای توسعه اشتغال در کشور و رفع مشکل بیکاری راهگشا باشد و ما باید سعی کنیم که از ظرفیت موجود در حوزه وب به منظور اشتغال‌زایی برای جوانان، بهتر استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: حوزه وب علاوه بر ایجاد فضاهای مستقیم اشتغال، از طریق غیر مستقیم نیز در امر اشتغال‌زایی برای جوانان فعالیت می‌کند. فضاهای غیر مستقیم می‌توانند با ارائه راهکار سبب توسعه کسب و کار‌های معمول (غیر الکترونیک) شوند.
 
رئیس سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی تصریح کرد: ما اگر چه ممکن است در سرمایه گذاری مالی با مشکل مواجه باشیم، ولی ظرفیت نیروی انسانی هوشمند بالایی داریم و این نیروی انسانی سرمایه‌ای است که سایر کشور‌ها کمتر از آن برخوردار هستند.
 
ایمانی خوشخو یادآور شد: از مزیت‌های مهم حوزه وب این است که سبب می‌شود علاقه مندان رشته‌های مختلف گرد هم جمع شوند و با مطرح کردن ایده‌های خود در یک مجموعه، بتوانند راحت‌تر به هدفشان دست پیدا کنند.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار