وزیر برکسیت: از سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" استفاده نمی‌کنیم

وزیر برکسیت گفت انگلیس در جریان خروج از اتحادیه اروپا، از سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" استفاده نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "دیوید دیویس" – وزیر برکسیت انگلیس – روز چهارشنبه گفت این کشور در روند جدایی از اتحادیه اروپا، در برابر 27 کشور اروپایی، سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" را اتخاذ نخواهد کرد.

پیش از آغاز مذاکرات برکسیت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز 29 آوریل در نشستی شرکت خواهند کرد و در آن درباره موضع اتحادیه اروپا درباره برکسیت، به اتفاق نظر خواهند رسید.

دیویس در کنفرانسی در لندن گفت: "گفته‌ها حاکی از آن است که انگلیس ممکن است اکنون نسبت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن استفاده کند. اما این مسئله به هیچ عنوان حقیقت ندارد."

وی افزود: "ما می‌خواهیم مذاکرات (برکسیت) سریع و موثر باشد. حال که این موضوع پیچیده و زمان محدود است، اتحاد کشورهای اروپایی برای هردو طرف حائز اهمیت خواهد بود."

دیویس همچنین گفت انگلیس نباید درباره دشواری مسائل پیش رو در روند 2 ساله مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا خیال‌پردازی کند.

وی گفت: "ما در حال بازسازی جایگاه انگلیس در جهان هستیم. حصول توافقی با اتحادیه اروپا در روند دو ساله مذاکرات، و آینده روابط ما با این اتحادیه چالش‌برانگیز خواهد بود. ما با مسائل دشواری روبرو خواهیم شد. لازم است هردو طرف از در مصالحه وارد شوند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار