قصد عربستان برای کاهش بهای نفت به پایین‌ترین سطح در 9 ماه گذشته

عربستان سعودی در نظر دارد در ماه ژوئن بهای هر بشکه نفت سبک عرب را به پایین‌ترین سطح در 9 ماه گذشته برساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، عربستان سعودی، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان قصد دارد در ماه ژوئن بهای هر بشکه "نفت سبک عرب" خود را بین 40 تا 50 سنت کاهش دهد. با احتساب این کاهش، بهای نفت سبک عرب به پایین ترین سطح در 9 ماه گذشته خواهد رسید.

طبق نتایج بررسی هایی که روی پنج پالایشگاه نفت در آسیا انجام شد، انتظار می رود قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن پس از کاهش بهای شاخص نفت خام دوبی به دنبال افزایش ذخایر نفتی، روندی نزولی را طی کند. 

نتایج این بررسی ها همچنین نشان داد، انتظار می رود نفت سبک عرب در ماه ژوئن با 40 سنت کاهش همراه باشد. همچنین انتظار می رود نفت متوسط عرب و نفت سنگین عرب کاهش های کمتری را در مقایسه با نفت سبک متحمل شوند؛ زیرا عربستان سعودی می تواند برای متعهد بودن به توافق اوپک برای محدود کردن سطح تولید، صادرات این دو نوع نفت خام کشور را کاهش دهد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارند در ماه جاری میلادی برای تصمیم گیری در خصوص تمدید توافق نفتی اوپک تشکیل جلسه دهند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با پایبندی به توافق کاهش سطح تولید به مهار اشباع کنونی بازار نفت کمک زیادی کرده اند؛ اما افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش اوپک را بی نتیجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار