هنیه: حماس برای توضیح اساسنامه خود با جامعه جهانی در تماس خواهد بود

نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش برای شفاف‌سازی اساسنامه خود، با جامعه جهانی و کشورهای عربی در تماس خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، اسماعیل هنیه، نائب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، تاکید کرد: جنبش حماس برای توضیح دادن و شفاف سازی سند سیاسی و اساسنامه خود که روز گذشته (دوشنبه) در دوحه قطر رونمایی شد، تماس هایی با مصر، کشورهای عربی و بین المللی  برقرار می کند.

وی افزود: حماس پذیرای هر گونه توضیح، تحقیق و گفتگو درباره اساسنامه ارائه شده خود می باشد؛ مسئله ای که در راستای تقویت سیاست و راهبرد درهای باز است.

رئیس جنبش حماس گفت: این اساسنامه منعکس کننده پیشرفت بزرگ حماس است و این جنبش به راهبردها و سیاست های ثابت خود پایبند است و تنظیم این سند به درخواست هیچ طرفی نبوده است.

یحیی السنوار، مسئول جنبش حماس در نوارغزه، نیز در خصوص اوضاع فلسطین پس از این اساسنامه گفت: اوضاع بسیار خوبی خواهیم داشت. 

وی از بیان جزئیات بیشتری در این خصوص امتناع کرد.

جنبش حماس برای اولین بار برنامه و سند سیاسی خود را اصلاح کرده است و در این سند جدید بر برپایی حکومت فلسطین بر اساس مرزهای 1967 موافقت کرده و بر ماهیت سیاسی و نه مذهبی درگیری و نزاع با رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نیز در این خصوص گفت: این اساسنامه مرجع ما در عملکرد سیاسی روزانه است.

وی روز گذشته (دوشنبه) در دوحه قطر از اساسنامه جدید این جنبش رونمایی کرد و به گفته منابع آگاه، این سند -که با بررسی‌های 4 ساله تنظیم شده است- شامل 42 بند و به دو زبان انگلیسی و عربی است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
با نام
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
خسته نباشید میگیم
آخرین اخبار