سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کربلای معلا/ 10 هزار ایرانی واجد شرایط در کربلا رای می‌دهند

سرکنسول ایران در کربلا گفت: طبق آمار 10 هزار واجد شرایط رای‌ دهی انتخابات ریاست جمهوری در کربلا حضور دارند.

در روز رای‌گیری 10 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات در کربلا حضور دارندمیرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا معلی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری در کربلا همچون سایر نقاط جهان در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

حسینیان افزود: در کربلا باتوجه به حضور حدود 700 خانواده ایرانی که البته بیشتر خانم‌های ایرانی متزوج از مردان عراقی هستند و نیز حضور قریب به 6هزار زائر در چارچوب شرکت شمسا و حداقل همین مقدار زائر آزاد در مجموع در روز رای گیری حداقل 12 تا 14 هزار ایرانی در کربلا حضور دارند که حدس براین است که با توجه به شرایط سنی و ... حدود 10 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات در کربلا حضور داشته باشند.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان اینکه به همین منظور 4 شعبه اخذ رای در کربلا در نظر گرفته شده که شعبه اصلی و اول در کنسولگری و 3 شعبه  در 3 هتل در 3 نقطه حضور زوار ایرانی مستقر خواهند شد، تصریح کرد: باتوجه به عضویت اینجانب در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات خارج از کشور علاوه بر ریاست ستاد اجرایی کربلا به عنوان سرکنسول، جلساتی در این زمینه اماکن صندوقها، روسا، معاونین، ناظران و منشیان صندوق‌ها تعیین و احکام لازم صادر شده است.

حسینیان با اشاره به اینکه از همکاری ارگانهای جمهوری اسلامی ایران در کربلا همچون ستاد بازسازی، بعثه مقام معظم رهبری، شمسا، حج و زیارت و سایر نهادها در این زمینه استفاده شده است، تاکید کرد: با حکومت محلی کربلا هماهنگی‌های لازم درجهت امنیت صندوقها صورت گرفته و با وصول امکانات لازم آمادگی کامل انشالله برای برگزاری این انتخابات وجود دارد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی از طریق وسایل ارتباطی محلی صورت خواهد گرفت و به طریق مقتضی محل و ساعات رای گیری به اطلاع زوار محترم خواهد رسید. 

سرکنسول ایران در کربلا خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان صندوقها با بی‌طرفی کامل و با عنوان امانتداری رای مردم، در این انتخابات همکاری می‌کنند و امیدواریم هرآنچه صلاح  دین و دنیای ملت مسلمان ایران است در نتیجه این انتخابات حاصل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار