ربوده شدن مدیر مدرسه ترکیه‌ای در مالزی/ آیا پای دولت ترکیه در میان است؟

تصاویر دوربین مدار بسته نشان می‌دهد ماموران لباس شخصی، یک تبعه ترکیه در مالزی را ربوده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، یک مدیر مدرسه در مالزی، در تازه‌ترین موج دستگیری‌‎های بین‌المللی که گفته می‌شود از جانب دولت ترکیه و در پی کودتای نافرجام سال گذشته انجام شده است، ناپدید شد.

هنگامی که "تورگای کارامان" قصد داشت به ملاقات وکلایش برود، چند مامور با لباس شخصی وی را دستگیر کرده و او را به داخل یک خودرو که در نزدیکی محل قرار داشت بردند.

تصاویر دوربین مدار بسته از یک پارکینگ زیرزمینی در کوالالامپور نشان می‌دهند این مرد 43 ساله روز سه‌شنبه با دستان بسته به سمت خودرو هدایت شده است.

همسر این مرد گفت: "ما برای 13 سال به طور قانونی در مالزی زندگی کرده ایم، همسر من مجوز کار دارد. 5 مرد مالزیایی او را ربوده اند. من از دولت مالزی درخواست می‌کنم این مرد که تاکنون به کسی آسیب نرسانده را یاری دهد."

با این‌حال، پلیس اعلام کرده است او و یک مرد ترکیه‌ای دیگر در پایتخت مالزی و به جرم ناشناخته‌ای که به امنیت ملی مربوط بوده است، دستگیر شده اند.

خویشاوندان این مرد بیم دارند وی به ترکیه فرستاده شود. دولت رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – جنبش فتح‌الله گولن – مبلغ مذهبی و رقیب سیاسی وی – را شدیدا سرکوب کرده است. مقامات ترکیه، فتح‌الله گولن را به طرح‌ریزی کودتای نافرجام اخیر این کشور متهم کرده اند.

وکلای این مرد ترکیه‌ای اعلام کردند وی هیچ دخالتی در تنش‌های ماه ژوئیه سال گذشته در ترکیه نداشته است.

در ماه اکتبر سال 2016، سه تبعه ترکیه در مالزی ربوده شده و پس از آن به ترکیه منتقل شدند.

گروه‌های حقوق بشری هشدار داده اند در صورتی که این مرد به ترکیه مسترد شود، ممکن است تحت شکنجه قرار گیرد.

سفارت ترکیه در مالزی تاکنون به درخواست ایندیپندنت برای اظهار نظر در این‌باره پاسخ نداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار