اصفهان؛

افتتاح 50 خانه ورزش روستایی تا پایان امسال در استان اصفهان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان از افتتاح 50 خانه ورزش روستایی در این استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدی ' در جمع خبرنگاران افزود: با افتتاح این تعداد، مجموع خانه های ورزش روستایی در استان اصفهان به 203 باب خواهد رسید.

وی هدف از راه اندازی این مجموعه ها را تلاش برای افزایش نشاط و شادی و کاهش فقر حرکتی و تشویق بیشتر روستاییان به ورزش بیان کرد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان اضافه کرد: با تاسیس خانه های ورزش روستایی می توان استعدادیابی و چهره های موفق ورزش روستایی را به جامعه ورزشی کشور معرفی کرد.

اسدی همچنین برگزاری جشنواره ها و رقابت های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی را در توسعه گردشگری مناطقی که میزبانی آن را بر عهده می گیرند، موثر دانست و ادامه داد: رویداد های ورزشی، کانون توجه علاقه مندان و مردم هستند و با برگزاری مسابقات ورزشی در نقاط محروم و روستایی می توان نقاط کمتر شناخته شده را بهتر معرفی کرد.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره رقابتهای شترسواری قهرمانی کشور در منطقه گردشگری واحه بخش شهر ورزنه اصفهان، گفت: علاقه مندان بسیاری از استان های مختلف برای تماشای این مسابقات به ورزنه آمدند و از مناطق گردشگری این منطقه نیز دیدن کردند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان در ادامه اظهارکرد: باتوجه به اینکه استان اصفهان از مناطق کویری زیبا و دیدنی مانند خور و بیابانک، ورزنه و جرقویه برخوردار است، قصد داریم پایگاه یا دبیرخانه دائمی ورزش های کویری را در این استان راه اندازی کنیم.

اسدی همچنین از مذاکره با مسئولان ورزشی بومی محلی شارجه و دبی برای برگزاری مسابقات شترسواری چند جانبه با حضور ورزشکاران کشورهای حاشیه خلیج فارس در استان اصفهان خبر داد و افزود: در صورت نهایی شدن این مذاکرات، تا پایان امسال مسابقات بین المللی شتر سواری در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی ' حرکت و برکت ' ویژه بانوان روستایی کشور پس از ماه مبارک رمضان در شهرستان مبارکه استان اصفهان برگزار خواهد شد.
هفتمین دوره مسابقات شترسواری کشور عصر دیروز با قهرمانی ورزشکار هرمزگانی پایان یافت .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.