اصفهان؛

اختصاص 5.4 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی درنجف آباد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نجف آباد از تخصیص پنج میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات پشتیبان به کارگاه ها و مشاغل خانگی این شهرستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مغزی  افزود: در سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات خانگی به 275 نفر در این شهرستان پرداخت شد و باعث اشتغال مستقیم 275 نفر شد.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان در سال 95 پنج هزار و 561 نفر بود که چهار هزارو 836 نفر آن محقق شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نجف آباد همچنین نرخ بیکاری شهرستان را بالا اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری این شهرستان درسال 95 بخا طرمهاجرپذیربودن منطقه، فارغ التحصیلان دانشگاهی وعدم تناسب مهارت های بازارکار با جویندگان کار و تغییرسبد جویندگان کار از شغل های پایدار به شغل های کاذب بالا تر ازمرکزاستان است.

مغزی با بیان اینکه یک هزار و 100 واحد صنعتی در شهرستان نجف آباد فعالیت دارند، تعداد کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی را 59 هزار و 447 نفر، بیمه اجباری را 40 هزارنفر ومقرری بگیران بیمه بیکاری را 1891 نفراعلام کرد.

وی آمار پرونده های شکایت کارگران درسال 95را 2 هزار و 846 فقره ذکر کرد و افزود: در سال گذشته و براساس ماده 157 قانون سازش، 598 مورد به سازش انجامیده است و برای بقیه پرونده ها رای هیات تشخیص و حل اختلاف صادر شده است.

وی گفت: درشهرستان نجف آباد بخاطرتسهیل درکار کارگران در امر سازش هیات های تشخیص را به سه هیات افزایش داده ایم.

مغزی گفت: در سال 95 تعداد 12 جلسه کارگروه اشتغال تشکیل شده که 34 مصوبه داشته و 90 درصد این مصوبات اجرایی شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.