در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ورود بدون کنکور پزشکان عمومی زنگ خطر فارغ‌التحصیلان/ نادیده گرفتن ظرفیت تخصصی کارشناسان تغذیه

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: ورود بدون کنکور پزشکان عمومی به دوره‌ی تخصصی رشته تغذیه بزرگترین مشکل فارغ التحصیلان تغذیه است.

ورود بدون کنکور پزشکان عمومی زنگ خطری فارغ‌التحصیلان/ نادیده گرفتن ظرفیت تخصصی کارشناسان تغذیه
میلاد تاج‌منش کارشناس ارشد تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل دانش آموختگان رشته تغذیه ورود بدون کنکور پزشکان عمومی به دوره‌ی تخصصی رشته تغذیه است. 
 
وی افزود: پزشکان عمومی که دو واحد تغذیه گذرانده و با پایه رشته تغذیه آشنا نیستند آیا می‌توانند بدون هیچ گونه مطالعه وارد دوره تخصصی رشته تغذیه شوند.
 
تاج‌منش گفت: در دوره تخصصی پزشکان عمومی با یک گام کوتاه علمی کار تحقیقاتی را شروع نموده و پایان نامه ارائه داده ودر نهایت موفق به دریافت دکتراتغذیه می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: دکترای تخصصی یک رشته باید تمام دروس پایه رشته را گذرانده باشد در صورتی که پزشکان عمومی با گذراندن فقط دو واحد تغذیه بدون کنکور با فارغ‌التحصیلان تغذیه برابری می‌کنند که این عادلانه نیست.
 
تاج‌منش گفت: دانشجویان لیسانس تغذیه با گذراندن حدود ۸۷ واحدمرتبط با تغذیه وارد مرحله دیگر و کنکور سخت و تخصصی تحصیلات تکمیلی می‌شوند و در مقطع ارشد چندین سال واحد‌های تغذیه آموزش داده می‌شود.
 
این کارشناس تغذیه حجم اطلاعات تخصصی دانشجویان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و ورود با کنکور در مقاطع گوناگون رشته تغذیه را با ورود یکباره و بدون کنکور پزشکان عمومی به حیطه تغذیه را از نقاط ضعف تصمیمات وزارت بهداشت دانشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
آنهایی که از رشد بی رویه دانشگاه ها حمایت کردند امروز بیکاری انبوه این جمعیت را تحویل می گیرند.
آخرین اخبار