معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: ترویج فرهنگ دانش بنیان باید در کشور رواج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای 30 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: درهر بازدید با موارد جدیدی مواجه می‌شویم که این امر نشان از تحرک پارک علم و فناوری دارد و جوانان یک امیدی دارند تا بتوانتد کسب و کارهایی برای خودشان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و این خود نشان می‌دهد، قطعا به اهداف خود رسیده ایم.

معاون علمی ریاست جمهوری افزود: اما واقعیت این است که در یک مقطعی هستیم که این اعداد به صورت مقطعی بالا می رود و این نشان دهنده این است که پیشرفت خوبی داریم.

ستاری گفت: کشور به دنبال ایجاد این سیستم جدید است، یکی از مکان‌هایی که این سیستم خودش را قادر است نشان دهد، همین پارک علم و فناوری است.

وی بیان کرد: خوشبختانه حجم بسیار بالا و فوق العاده‌ای در دانشگاه‌ها است که در قالب شرکت‌های نوپا و شرکت‌های استاندارد فعال هستند و در حال رشد می‌باشند و امیدواریم به شرکت‌های دانش بنیان دنیا تبدیل شوند.

معاون علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: ترویج فرهنگ دانش بنیان باید در کشور رواج پیدا کند و این کم کم شکل می‌گیرد که خوشبختانه در بعضی از مواقع موفق بوده ایم.

وی بیان کرد: باید بودجه بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری وارد حوزه علم و فناوری شود، در غیر اینصورت با بودجه دولتی نمی‌توانیم این حوزه را اداره کنیم که امیدواریم تمام ساختارهای دولتی ما به این سمت سوق پیدا کنند.

معاون علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه ساختارهای سنتی سالهاست بدون راندمان کار می‌کند و با تلاشی که در جوانان می بینیم باید ساختار سنتی ما کم کم از بین رود و ساختار صنعتی و دانش بنیان بروند.

وی با اشاره به این که رویکرد سرمایه‌گذاری در کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی پیش‌می‌رود، یادآورشد: این موضوع مهمی است که نطفه اقتصاد دانش بنیان در پارک علم و فناوری بسته می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.