کرمانشاه؛

کاش به جای وزارت ورزش و جوانان، وزارت جوانان ایجاد می‌شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:کاش به جای وزارت ورزش و جوانان، وزارت جوانان ایجاد می‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی باعث شد همین متولی که برای جوانان وجود داشت هم از بین برود، گفت: کاش به جای وزارت ورزش و جوانان، وزارت جوانان ایجاد می‌شد، زیرا ورزش هرطور که باشد راه خود را باز می‌کند.

عبدالرضا مصری گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد ادغام برخی وزارت‌خانه‌ها بودیم که هیچ حاصلی برای کشور نداشت، نه در نیروی انسانی و ساختمان‌ها صرفه‌جویی شد و نه به کار مردم بهتر رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت‌خانه‌ها از آن دست مصوبات مجلس بود که بسیاری نمایندگان با آن مخالف بودند گفت: ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی هیچ نتیجه‌ مثبتی برای جوانان نداشت و همان یک سازمان هم که داشتند از بین رفت.

به گفته این نماینده مجلس، با این ادغام عملا سازمان ملی جوانان حذف شد و دیگر هیچکس پاسخگوی مسائل جوانان نیست.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هم به این ادغام بی حاصل اعتراف دارد، ادامه داد: اینکه دوباره حوزه جوانان از ورزش منفک شود در اختیار مجلس نیست.

مصری اظهار کرد: بر اساس اصل 75 قانون اساسی هرچیزی که بار مالی داشته باشد نمی‌تواند از سوی مجلس طرح شود و قطعا شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد، مگر آنکه خود دولت لایحه‌ای در این خصوص ارائه دهد.

مصری معتقد است، بهتر بود به جای وزارت ورزش و جوان، وزارت جوانان تشکیل می شد، زیرا ورزش آنقدر حاشیه‌های زیادی دارد که همه چیز از جمله جوانان را تحت تاثیر قرار داده و به حاشیه رانده است.

وی افزود: اگر وزارت جوانان داشتیم هم جوانان یک متولی محکم و واحد داشتند که از حقوق آنها دفاع کند و هم به هر حال ورزش هرطور که بود جای خود را باز می‌کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص پیامدهای این ادغام نیز خاطرنشان کرد: امروز برای جوانان ما که بالاترین گروه سنی در کشور را دارند هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و از همه چیز کنار گذاشته می‌شوند، اگر قرار است مسئولیتی داده شود و یا شغلی ایجاد شود جوانان کنار گذاشته می‌شوند و دوباره از بازنشسته‌ها استفاده می‌شود.

مصری افزود: اگر جوانان متولی واحدی داشتند چهار مشکل اصلی آنها یعنی شغل، ازدواج، مسکن و سلامت به خوبی پیگیری می‌شد.

وی جوانان امروز را درگیر سردرگمی دانست و گفت: جوانی که می‌خواهد ازدواج کند باید شغل و خانه داشته باشد، اگر بخواهد سر کار برود می‌گویند باید متاهل باشی و اینگونه تمام زندگی جوانان در سردرگمی می‌گذرد و هیچکس پاسخگو نیست.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار