تجری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

30 نفر از لیست هشتاد نفری ارسالی از سوی دادستانی رد صلاحیت شدند/ هیچگاه هیئت‌های نظارت تحت فشار هیچ نهاد و ارگانی نبودند

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: از لیست 80 نفری داوطلبان تایید صلاحیت شده ارسالی از دادستانی، 30 نفر رد صلاحیت شدند.

"فرهاد تجری" سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفتگو با خبرنگار گروه انتخاباتی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان تأیید شده در انتخابات شوراها گفت: بنده روز سه شنبه به عنوان نماینده هیئت نظارت مرکزی در جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در محل دادستانی حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: در این جلسه لیستی حدود 80 نفری از سوی دادستان ارائه شد که بیان کردند این اشخاص دارای سابقه کیفری و قضایی هستند و نمی‌توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

تجری تأکید کرد: پیش از این محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها طی نامه‌ای خطاب به دادستانی خواسته بود تا چنان چه مصادیقی درباره برخی داوطلبان تأیید صلاحیت شده دارند، به این هیئت ارائه کنند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه تصریح کرد: ما نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقدان‌های خود این لیست را مورد ارزیابی قرار دادیم و نهایتا حدود 30 نفر از این لیست را دارای شرایط قانونی و عدم صلاحیت در انتخابات دانستیم که این افراد رد صلاحیت شدند.
 
وی بیان داشت: انتظار داشتیم که هیئت‌های نظارت استانی با توجه به اختیارات قانونی و در زمان خودش با استفاده از تفویض اختیارات از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به آنها با دقت این بررسی‌ها را انجام می‌دادند البته اکنون نیز آ‌نها می‌توانند به بررسی‌ها و رسیدگی‌های خود ادامه دهند.

تجری ادامه داد: در زمان بررسی لیست 80 نفره تأیید صلاحیت‌شده‌ها که از سوی دادستانی ارائه شد برخی از آنها با وجود مستندات و مدارک از سوی مراجع امنیتی دارای پرونده مفاسد اقتصادی تشخیص داده شدند که رد صلاحیت شدند.

سخگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها بیان داشت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور را به عنوان دستیار امین می‌شناسد و نظرات آنها را به دور از هرگونه شائبه سیاسی، جناحی و منفعتی قلمداد می‌کند لذا با لحاظ نظرات آ‌نها بر روی داوطلبان بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه در هیج مرحله از رسیدگی به صلاحیت داوطلبان هیچ ارگانی و نهادی اعم از امنیتی و قضایی هیئت نظارت را تحت فشار قرار ندادند، خاطرنشان کرد: آنها در نهایت اکرام با هیئت‌های نظارت برخورد کردند و حتی گاهی مورد بی‌مهری ما نیز قرار گرفته‌اند که از این جهت جا دارد به دلیل این کم لطفی از آنها عذرخواهی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.