مشهد؛

نقش موثر آستان قدس در ایران اسلامی و کشورهای منطقه

آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه‌ای که برپایه موقوفات و نذورات مردمی اداره می‌شود، هر سال میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط دنیاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز این مجموعه با داشتن توانمندی‌های گسترده در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و داروسازی نقش موثری در ایران اسلامی و کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

وی افزود: این آمادگی در مجموعه شرکت‌ها و موسسات آستان قدس رضوی وجود دارد که با محوریت اقتصاد مقاومتی که هدفش پیشرفت، توسعه و تعالی تولیدکنندگان داخلی است به تعامل سازنده و اثربخش با سایر کشور‌ها بپردازد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته حرم مطهر امام رضا (ع) پذیرای ٣٠ میلیون زائر بود که از این تعداد ٤ میلیون نفر از سایر کشور‌ها بوده اند.

بختیاری افزود: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای موقوفاتی است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بیت (ع) است که این نهاد مقدس را همواره تکریم و حمایت کرده اند.

وی تصریح کرد: از قرن‌ها و سالیان گذشته وقفنامه‌های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی‌های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما نیز به عنوان خدمتگزاران این حریم قدسی با تاکیدات آیت الله رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، مهمترین رسالت و وظیفه مان را خدمت رسانی شایسته به زائران عزیز می‌دانیم.

بختیاری با اشاره به معماری بی نظیر و گنجینه‌های هنری موجود در کتابخانه‌ها و موزه‌های حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: میراث گرانبهای گذشتگان ما که نشان دهنده فرهنگ اسلامی و ایرانی است، با دقت و جدیت صیانت و مراقبت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی کشورهای منطقه گروه‌های تکفیری و تروریستی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف اسلام و انسانیت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در منابع اسلامی در رابطه با حفظ جان انسان ها، نوع دوستی و محبت نسبت به نفوس بشری وجود دارد گفت: ما نیز از این اقدامات خلاف عقل، شرع و وجدان گروه هایی نظیر داعش تعجب می‌کنیم و حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از آن‌ها واقعا تاسف آور است و جای سئوال دارد.

ایان بیگز سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر رضوی، گفت: دیدن این صحنه که هزاران نفر در امنیت و آرامش کامل مشغول راز و نیاز و عبادت در این فضای معنوی هستند برایم بسیار جالب بود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مشترک همکاری بین آستان قدس رضوی و موسسات علمی و اقتصادی و دانشگاه‌های کشور استرالیا، اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم سطح تعاملات و همکاری‌ها را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار