شیراز؛

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی

آزمون المپیاد دانشجویی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرحله‌ نخست آزمون المپیاد دانشجویی سال ۹۶ همزمان در ۸ قطب دانشگاهی کشور در شیراز برگزار شد.

 
در این مرحله ۳۲۲ نفر از دانشجویان قطب ۶ کشور شامل دانشگاه‌های استان فارس (دانشگاه شیراز، ۱۳۵ نفر)؛ کهگیلویه و بویر احمد (دانشگاه یاسوج، ۲۹ نفر)؛ بوشهر (دانشگاه خلیج فارس، ۵۵ نفر) و یزد (دانشگاه یزد، ۱۰۳ نفر) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
مرحله‌ نخست آزمون المپیاد دانشجویی سال ۹۶ در رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، حقوق، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک،  ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، علوم جغرافیا، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی مواد و علوم زمین، به صورت همزمان در ۸ قطب دانشگاهی کشور برگزار شد.
 
پس از برگزاری مرحله‌ اوّل المپیاد و استخراج نتایج از هر یک از قطب‌های دانشگاهی، یک تیم ۵ نفره در هر رشته که حداقل ۶۰ درصد نمره‌ نفر اوّل را کسب کرده اند، انتخاب و برای حضور در مرحله‌ نهایی المپیاد به سازمان سنجش معرفی می‌شوند.
 
نتایج مرحله‌ اوّل تا پایان خرداد در وب سایت دفتر استعدادهای درخشان به نشانی، dahad.shirazu.ac.ir اعلام و مرحله‌ نهایی این المپیاد، ۲۹ و ۳۰ تیر در تهران برگزار خواهد شد.
 
دانشگاه شیراز مسئول قطب شش المپیاد دانشجویی کشور است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار