شاهرود;

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شاهرودی

مدیر کمیته امداد شاهرود گفت: ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی طی سال ۹۵ به مددجویان این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد بلوچی مدیر کمیته امداد شهرستان شاهرود با بیان  اینکه بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب مشاغل خرد و کسب و کار خانگی به مددجویان و افراد نیازمند جویای کار شاهرود پرداخت شده است، گفت : از این میزان، پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از اعتبارات امدادی و ۱۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال نیز از اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی تامین شده است.

وی توانمند سازی افراد تحت پوشش کمیته امداد را یکی از مهم ترین اهداف این نهاد برشمرد و گفت: با پرداخت تسهیلات به ویژه در امر اشتغال، زمینه توانمندی نیازمندان فراهم می شود.

مدیر کمیته امداد شاهرود با بیان اینکه عمده مشاغل ایجاد شده از نظر نوع فعالیت شامل پنج طرح کشاورزی، ۵۰ طرح دامپروری، ۲۲ طرح صنایع دستی و ۱۰۳ طرح خدماتی بوده است، گفت: ناظران این نهاد به صورت مستمر از طریق بازدید حضوری بر پایدارسازی، بقا و درآمدزایی طرح‌ها نظارت داشتند و این امر با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.

بلوچی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده مددجویان، ۵۸۶ طرح اشتغال، تحت نظارت فنی و تخصصی قرار دارد، افزود: رمز پایدارسازی مشاغل در کمیته امداد نظارت و پایش مستمر به صورت دوره‌ای است، به طوریکه میزان انحراف در طرح‌های اشتغال این نهاد به نسبت تمامی دستگاه‌های نظارتی کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد محسوب می شود، تصریح کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی در زمینه‌های مختلف شغلی و بیش از  ۲۰۰ رشته شغلی در شش سرفصل مهم از جمله دامپروری، صنایع دستی، خدمات، شیلات و حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار