سنندج؛

۲۹ امین مدرسه طبیعت ثابت کشور درکردستان افتتاح می شود

۲۹ امین مدرسه طبیعت ثابت در کشور بعد از ظهر امروز شنبه با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور درکردستان افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛موسس نخستین مدرسه طبیعت استان کردستان با اشاره به اینکه مدارس طبیعت درکشور به دو صورت ثابت و سیار راه اندازی می شود، گفت: مدرسه طبیعت استان کردستان ۲۹ امین باب مدرسه طبیعت ثابت در کشور است.

فریبا صالحی با بیان اینکه این مدرسه در دو نوبت صبح و عصر اقدام به پذیرش کودکان می کند، عنوان کرد: در این مدرسه کودکان ۳ تا ۱۲ سال به طور روزانه، ماهانه و سالانه پذیریش می شوند.

وی اظهارداشت: به طور گروهی و از طرف مدارس و مهدهای کودک هم امکان حضور کودکان در این مدرسه وجود دارد.

موسس نخستین مدرسه طبیعت استان کردستان اضافه کرد: در این مدرسه خبری از میز، صندلی، جزوه و درس و معلم نیست و معتقدیم بهترین معلم برای کودکان خود طبیعت است که آنها به طور مستقیم در این مدرسه با آن درگیر می شوند و ارتباط برقرار می کنند.

صالحی با اشاره به اینکه محیط این مدرسه باغی است که برای ساخت تمامی بخش های آن از عناصر طبیعی استفاده شده است، ادامه داد: در عصر حاضر به دلیل رواج آپارتمان نشینی و شاغل بودن والدین، کودکان کمتر شرایط حضور وارتباط مستقیم و بدون محدودیت در طبیعت را پیدا می کنند بنابراین این مدرسه بستری برای آشنایی بیشتر کودکان با طبیعت و حضور بدون محدودیت و ترس را برای آنها فراهم می کند.

وی بیان کرد: در این مدرسه معلم وجود ندارد بلکه از افرادی به عنوان تسهیل گر رابطه بین طبیعت وکودک، بکارگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه تنها مجاز به نگهداری از حیوانات اهلی هستیم، گفت: قطعا هدف ما ایجاد ذهنیت نگهداری حیوانات در قفس نیست بنابراین تنها در این مدرسه از وجود حیوانات اهلی استفاده شده است.

موسس نخستین مدرسه طبیعت استان کردستان افزود: در حال حاضر انواع ماکیان، خرگوش و سگ در این مدرسه وجود دارد و در آینده تصمیم داریم حیوانات دیگری هم چون بز، گوسفند و اسب را هم به این حیوانات اضافه کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.