امیر خادم:

پرسپولیس و استقلال صدایشان بلند است و دستشان در جیب دولت/باشگاه های دیگر حداقل بدهی ایجاد نمی کنند

معاون امور حقوقی، استان‌ها و مجلس وزارت ورزش گفت:دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال های گذشته معترض بودند، درحالیکه دستشان در جیب دولت بود.

پرسپولیس و استقلال صدایشان بلند است و دستشان در جیب دولت/باشگاه های دیگر حداقل بدهی ایجاد نمی کنند
به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛امیررضا خادم معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در سه چهار سال گذشته دادشان بلند بود که پولی ندارند و در عین حال همیشه دستشان در جیب دولت بود و از حمایت های مختلفی برخوردار بودند و مدیران وقتشان همیشه ایجاد بدهی می کردند و هنوز خسارت های آنها قابل لمس است و ممکن است سال های آینده نیز ادامه داشته باشد. من فکر می کنم اینکه سرخابی های پایتخت از هواداران خود کمک می خواهند و هواداران مطلع هستند پولی که می دهند کجا هزینه می شود ومدیران سرخابی دیگر ایجاد بدهی نمی کنند و نیاز به دولت ندارند.برای همین چنین روشی طبیعی است. هر چند که من فکر می‌کنم باید ساختار مناسبی برای اخذ حمایت‌های مردمی فراهم شود، اما فکر می‌کنم نکته عمده و اصلی این است که من در سطح جامعه با هواداران دو تیم که بخش خیلی زیادی از جامعه را تشکیل می‌دهند، روبه‌رو هستم.
 
وی ادامه داد: اگر هزینه‌ای هم می‌کنند و مبلغی را پرداخت می‌کنند، امروز با خیال راحت و اطمینان بیشتری به باشگاه محبوب‌شان کمک می‌کنند و این دو باشگاه در مسیری که آغاز کرده اند درآمدشان را خودشان تأمین می‌کندن و این یک ساماندهی مهمی است که در این سه چهار سال اتفاق افتاده است و حواشی آن هم برای شخص من خیلی زیاد بود و به هر حال تاوان زیادی هم برای آن دادم، اما خوشحالم که این اتفاق افتاد. من دیده‌ام در سوپرمارکت نزدیک محل سکونتم که رفتم، آنجا هم با یکی از طرفداران دو تیم صحبت می‌کردم، می‌گفت که با خیال راحت هزینه‌ای را پرداخت می‌کند برای اینکه احساس می‌کند این پول در جای خودش هزینه می‌شود، اما باز با این حال به نظر می‌آید که ما هم از لحاظ چارچوب حقوقی و هم مباحث مالی نیاز داریم که ساماندهی بهتری را برای دو باشگاه اجرا کنیم.
 
خادم اظهار داشت: ما به هر حال 2 سال پیش تمام کارهای واگذاری این 2 باشگاه را انجام دادیم، اما به هر حال خریداری که توانایی خرید این باشگاه‌ها را داشته باشد پیدا نشد، مسائل حقوقی دو باشگاه زیاد است و اگر کسی هم خریدار این دو باشگاه باشد، بعد از خرید می‌تواند خیلی مشکلات را برای دو باشگاه ایجاد کند، از آن دست اتفاقاتی که در 10، 20 سال گذشته برای این دو باشگاه افتاد، این دو باشگاه هنوز تحت تاثیر و مشکلات‌شان هنوز حل نشده و طبیعتا فروش‌شان هم با اما و اگرهای بسیاری روبه‌رو است.
 
وی افزود: من فکر می‌کنم اگر سود و زیان این دو باشگاه برسند به مرحله‌ای که دیگر سر به سر شوند و بتوانند بدهی‌هایشان را بدهند و مسائل حقوقی‌شان را حل کنند، واگذاری‌شان  اتفاق خواهد افتاد و شاید هم زمینه‌ای فراهم شود که این دو باشگاه در بورس ورود کنند چون امروز به خاطر زیان ده بودن نمی‌توانند در بورس ورود کنند و امیدواریم اتفاقاتی اینطور انجام شود که مردم هم صاحب دو باشگاه شوند و این را از لحاظ حقوقی عرض می‌کنم که به هر حال این کارها و بحث واگذاری یا ورود آنها به بورس زمان می‌برد. به هر حال این را در سطوح مختلف لمس کردند که یک شکایت کوچک در یک دادگاه برای یک چک حداقل یک سال دوندگی دارد، حالا حساب کنید که بدهی و مشکلات حقوقی و مالی مختلف دو باشگاه که بیش از صد میلیارد است حل کردن و ساماندهی‌اش چندسال زمان می‌برد. من فکر می‌کنم که اگر دو باشگاه ظرف حداکثر دو سال آینده مشکلات حقوقی و مالی شان حل شود فکر می‌کنم که حتی الامکان در بورس عرضه شودن و مردم خودشان صاحب این باشگاه بشوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید کلهری
۱۴:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای خادم.از شما بعید است این حرفهای پوچ .هم استقلال وهم پرسپولیس مشتری خرید ولی شما وبالاتریهای شما نفروختید نمی دانم چه هدفی را دنبال میکردید.حالا هم که میگویید دستشان توجیب دولت است.خب وقتی نفروختید باید خرج تیم وبدین.مثل اینکه من مسولیت خانواده به دوشم است بعد مخارج خانه ام را کسی دیگر بپردازه درست است.شما وقتی برای حل مشکل دوتیم امدید باید کار راتمام میکردید که نتوانستید واین یک نمره منفی توکارنامه شما داشت که دیگر مردم به حرف های شما اعتماد نمیکنند.پرچم صلح بودن ونان را به نرخ روز خوردن محبوبیت را کم میکند
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۳:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
جناب خادم درنظر داشته باشیداحمال کاری شما مانع از خصوصی سازی این دوباشگاه شدپس به خودتان اجازه این صحبت ها راندهیدخواهشاً
آخرین اخبار