آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

آزادسازی روستای راهبردی «الطفیل» در مرز لبنان/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

خبرها از ادامه پیشروی نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در حومه شرقی و شمالی حمص حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت هم‌چنان روند روبه‌جلوی پیشروی‌های خود را در حومه شرقی و شمالی حمص ادامه می‌دهند.  
 
*تپه‌های «الطفحة» در حومه شرقی حمص آزاد شد/ اجرایی شدن دهمین مرحله از خروج معارضان مسلح از الوعر

آزادسازی روستای راهبردی «الطفیل» در مرز لبنان/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

به‌نقل از شبکه المیادین؛ نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با پیشروی 20 کیلومتری در حومه شرقی حمص، موفق شدند تپه‌های «الطفحة» را آزاد کنند.  

براساس توافق صلح و پایان درگیری‌ها، دهمین مرحله از خروج معارضان مسلح از محله الوعر و انتقال آنان به‌سمت ادلب اجرایی شد.

در بخشی از این توافق آمده است که می‌بایست الوعر از تمامی تروریست‌ها تخلیه شوند تا تمامی ادارات و نهادهای دولتی به این منطقه بازگردند.
 
*هلاکت سرکرده احرارالشام در جاده حلب به دمشق/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

ناکام ماندن حمله داعش به شمال حماه/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ مرکز هماهنگی تروریست‌ها اعلام کرد که به‌دنبال انفجار یک بمب دست‌ساز در جاده حلب به دمشق (حومه جنوبی حلب)، سرکرده تروریست‌های احرارالشام ملقب به «ابوسعد الفرنسی» به‌هلاکت رسید.

براساس اعلام منابع میدانی؛ تعدادی موشک و گلوله‌های خمپاره در منطقه القابون از غوطه شرقی دمشق کشف و ضبط شد.

فرماندهی عمومی ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های ارتش این کشور با مشارکت رزمندگان مقاومت موفق شدند به دستاوردهای مهمی جهت بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه القابون و مزارع کشاورزی حومه آن در شمال شرق دمشق نائل شوند.
 
پس از عملیات‌های دقیق و پی‌در‌پی نیروهای مقاومت، تروریست‌های جبهه‌النصره و عناصر وابسته به آن‌ها متحمل خسارات فراوانی در زمینه تجهیزات و ادوات نظامی شدند.
 
در همین راستا ضمن انهدام پایگاه‌ها و استحکامات دفاعی تکفیری‌ها، تعداد زیادی از تونل‌هایی که تروریست‌ها به‌منظور مسیرهای امدادرسانی و انتقال سلاح و نفرات استفاده می‌کردند، تخریب شد.
 
اهمیت آزادسازی القابون در آنست که این دستاورد برجسته ضمن تقویت دایره امنیتی حومه دمشق، عرصه را بر گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی تنگ‌تر کرده و مسیرهای امدادرسانی آن‌ها را قطع می‌کند، همان‌گونه که در این عملیات ضربه سختی به پروژه تروریست‌ها و حامیانشان وارد شد.
 
استاندار دمشق تاکید کرد که پس از دستاوردهای مرحله دوم خروج گروه‌های معارض مسلح از منطقه القابون، این منطقه به‌طور کامل از وجود عناصر تروریستی تخلیه شده است، به‌گونه‌ای که مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح از تسلط کامل ارتش سوریه بر محله القابون خبر داد.  

لشکر مهندسی ارتش سوریه با انجام ماموریت خود در این محله، به خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز و مین‌ها اقدام کرده است.         

اما خبرهای رسیده از غوطه شرقی دمشق حاکی از آن است که درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های تروریستی جیش‌الاسلام، فیلق‌الرحمن و هیئة تحریرالشام در مناطق «بیت سوی، الافتریس و الاشعری» در جریان است.

منابع معارض سوری اعلام کردند که طی این درگیری‌های داخلی، حداقل 20 تن از عناصر تروریستی به‌هلاکت رسیدند.

به‌دنبال حملات توپخانه‌ای مستقیم ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره در منطقه «جرد فلیطة» قلمون غربی، چندین تانک تروریست‌ها منهدم شد.

ناکام ماندن حمله داعش به شمال حماه/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

پس از بازگشت امنیت و آرامش به روستای «طفیل» در قلمون و بیرون راندن گروه‌های مسلح تکفیری از این روستا به‌دست رزمندگان مقاومت، 17 نفر از شهروندان لبنانی ساکن این ناحیه که به خاک سوریه کوچ کرده بودند، به طفیل بازگشتند.

*پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال رقه

ناکام ماندن حمله داعش به شمال حماه/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

خبرهای میدانی رسیده از درعا و حومه بیانگر آنست که درپی موشک‌باران محله السحاری از سوی گروه‌های تروریستی و گسترش دامنه آتش ناشی از بمباران در این محله، چندین نفر از شهروندان سوری زخمی شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از درگیری با تروریست‌های داعش، بر روستاهای عبدالله، الکبري و نیز 17 زمین زراعتی در روستای الرشید از توابع شمالی شهر رقه تسلط پیدا کردند.

*حمله داعش به حومه شمالی حماه ناکام ماند

ناکام ماندن حمله داعش به شمال حماه/ درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی به‌هلاکت 20 تکفیری منجر شد

نیروهای سوری و یگان‌های مقاومت هجوم عناصر داعش را به موقعیت «المجبل» در نزدیکی منطقه «الشیخ هلال» در جاده السلمیة به اثریا (حومه شمال شرقی حماه) خنثی کردند، به‌گونه‌ای که شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شده و بخشی از تسلیحات آن‌ها به‌غنیمت ارتش سوریه درآمد.

مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح با تایید این خبر اعلام کرد که در پی حمله به موقعیت المجبل، 5 تن از تروریست‌های داعش به‌هلاکت رسیدند.

یکی از مواردی که به روند موفقیت‌آمیز نیروهای سوری در مناطق غوطه شرقی دمشق کمک شایانی کرده، شدت اختلافات گروه‌های مسلح تروریستی با یکدیگر است.

میزان تنش‌های داخلی تروریست‌های مسلح به‌اندازه‌ای است که منابع میدانی حاضر در غوطه شرقی، از وقوع جنگی تمام‌عیار میان عناصر تکفیری خبر می‌دهند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار