سازمان ملل با اشاره به وضع اسف‌بار حقوق بشر در اراضی اشغالی، از رژیم صهیونیستی خواست استانداردهای بین‌المللی بازداشت را رعایت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، با توجه به اوضاع حقوق بشر در اراضی فلسطین اشغالی از رژیم صهیونیستی خواست به قانون بین المللی و استاندارهای بین المللی بازداشت متعهد باشد.

وی در بیانیه‌ ای درباره اوضاع نامتناسب فلسطینیان بازداشت شده از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نزدیک به هزار فلسطینی زندانی از یک ماه پیش به علت اوضاع وخیم خود در زندان های اسرائیلی اعتصاب غذا کرده اند. حدود 6 هزار فلسطینی در زندان های اراضی اشغالی بازداشت شده اند و این با قوانین بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد.

وی افزود: زندانیان فلسطینی در سلول های انفرادی بازداشت می شوند و به آنها اجازه داده نمی شود با وکلای خود دیدار کنند. آنها به علت مشارکت در اعتصاب غذای سراسری، از حقوق بسیاری محروم و به غذا خوردن اجباری وادار می شوند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل بر ضرورت ارائه خدمات بهداشتی بهتر به زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید کرد و پایان یافتن بازداشت های اداری و خودسرانه ودادن اجازه ملاقات به خانواده های زندانیان را خواستار شد.

وی گزارشاتی را که درباره اوضاع فلسطینیان بازداشت شده در زندان های رژیم صهیونیستی به دست سازمان های بین المللی رسیده است، نگران کننده توصیف کرد.

از 17 آوریل 2017 بیش از هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به رهبری "مروان البرغوثی" عضو جنبش فتح، به خاطر اوضاع بسیار نامتناسب در بازداشتگاه های این رژیم دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.

 «بازداشت اداری» یک نوع بازداشت بدون محاکمه به مدت یک تا 6 ماه است که در مورد برخی ها این مدت زمان بارها تمدید می شود و رژیم صهیونیستی وجود پرونده های امنیتی درباره این افراد را بهانه ای برای تمدید بازداشت آنها قرار می دهد.

مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری و نوار غزه در سال 1967، از بازداشت به عنوان وسیله ای برای مجازات جمعی استفاده می کنند در حالی که این بازداشت ها بر اساس توافقنامه چهارم ژنو سال 1949 ممنوع است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار